Huono äiti, laiska äiti …

Huono äiti, laiska äiti ...

Käyttäjä Joneka aloittanut aikaan 17.11.2005 klo 10:30 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Joneka kirjoittanut 17.11.2005 klo 10:30

Näin taas.. Joku osasi valita taas oikeat sanat ja näin sitä taas ollaan 😭

Kuopus ollut kipeänä reilun viikon ja alkuviikosta todettiin korvatulehdus. Lapsi ollut todella kiukkuinen ja väsynyt sekä valvottanut öitä. Tietysti yritän hoitaa lapsia yötä päivää koska mies käy töissä. Aamulla lapsi huusi reilun tunnin ja yö oli tosi huono ja tulipa nukuttua todella huonosti..(olikohan jo 3 huonosti nukuttu yö) ja eikä asettunut edes oikein syliinkään. Toinen alle kouluikäinen tottakai vaatii myös humiota. Erehdyin kysymään mieletä että meneekö normaalisti töihin? Johon hä vastasi että tottakai! No kysyin sitten että voiko myöhästyä töistä jos saan lääkäriajan.. niin totesi että no jos hän soittaa..

Sitten se kysyi myöhemmin että miski kysyin että meekö töihin. Vastasin siihen että jos lapsi jatkaa tuollaista huutoa/kitinää/itkua ni en minä jaksa hoitaa koko taloutta välttämättä kun on valvonu usempana yönä.. Siihen hän että miten ne muut sitten pärjää.. Olipa siinä vaiheessa aika lyöty olo. Sitten hän sanoi että onhan bussit keksitty..johon totesin että hän on hyvä vaan ja menee töihin..
Sitten sitä tulikin tekstiä..😞😯🗯️😭

En halua että hän tekee töitä, olen laiska kun en voi ilmaiseksi mennä bussilla lasten kanssa lääkäriin..
Joten peruin lääkärin, sillä en lähde itkevää lasta ja kipeää raahaamaan rattaissa bussilla.. Olen sitten täys paska vaikka ja ihan mitä vain..

Mutta sen opin että valita en enää koskaan..hajotkoon pää ja menköön mielenterveys ennemmin.. ja kaukana ei tällä menolla ole..

On minlla lapset saaneet täysin paskan äidin 😭

Kiitoksia sinulle kuitenkin joka jaksoit lukea tämän turhan valituksen🙂🌻

Käyttäjä atsalea kirjoittanut 17.11.2005 klo 15:15

Joneka kirjoitti 17.11.2005 klo 10:30:

Erehdyin kysymään mieletä että meneekö normaalisti töihin? ..
Siihen hän että miten ne muut sitten pärjää.. Olipa siinä vaiheessa aika lyöty olo. Sitten hän sanoi että onhan bussit keksitty..johon totesin että hän on hyvä vaan ja menee töihin..
Sitten sitä tulikin tekstiä..😞😯🗯️😭

En halua että hän tekee töitä, olen laiska kun en voi ilmaiseksi mennä bussilla lasten kanssa lääkäriin..

Mutta sen opin että valita en enää koskaan..hajotkoon pää ja menköön mielenterveys ennemmin.. ja kaukana ei tällä menolla ole..

Heipä hei Joneka!

Mikäs erehdys se nyt on jos mieheltä kysyy jotain?
Jos muut pärjää, niin ei sun tartte silti pärjätä! Sulla on sun tilanne ja sun voimat ja kyllä ne muutkin on yhtä tiukilla eikä jaksa. Miksei mies mene bussilla töihin kun on terve ja saisi yksin kulkea? 😐 Miksi sinun pitää olla ilman autoa ja miksi sinun pitää huolehtia sairaasta lapsesta yksin? Valvot öitä ja kestät lapsen kitinät ja sairauden ja pitäs vielä viedä lääkäriinkin yksin??

Ja miksi lopettaisit valittamisen tai eihän se edes ole valittamista minun mielestäni mitä olet tehnyt eli saahan sitä mieheltään apua pyytää?! 😯🗯️ Saahan sitä läheisimmälle ihmiselle kertoa että on väsynyt ja katkeamispisteessä! Jos ei toinen sitä kestä kuulla, niin se on hänen ongelmansa ja hänen heikkouttaan.

Hae ihmeessä itsellesi apua 🙂👍 äläkä menetä mielenterveyttäsi tyhmän/heikon miehen takia. Pyydä ystäviä, tuttuja, sukulaisia kuskiksi tai auttamaan lasten kanssa. Tai mene neuvolaan tms. keskustelemaan jaksamisestasi. Et ole yksin väsymyksinesi. Jokainen äiti tietää miten kaoottista tilanne voi välillä olla, kun ei kerta kaikkiaan voimat riitä. Sinä et ole paska vaan sanonko kuka on...

Kuten huomaat niin pisti ihan vihaksi tollanen käytös mieheltäsi. 😠

Voimia sinulle äitinä! 🙂🌻
t. atsalea

Käyttäjä Battery kirjoittanut 18.11.2005 klo 04:39

Sinulla on oikeus pyytää miehesi apua. Hänellä on myös mielestäni velvollisuus auttaa, onhan se myös hänen lapsensa. Ketkä on ne muut, jotka pärjää? Aika monessa taloudessa miehet auttavat ja kantavat osan vastuusta.

Voimia ja jaksamista 🙂🌻

Käyttäjä Joneka kirjoittanut 21.11.2005 klo 12:31

Kiitoksia kommenteistä! Kyllä mieheni tekeekin asioita, ei ollut tarkoitus tehdä hänestä täyttä vätystä kun hän ei sitä ole.

Nyt vain on taas tällainen jakso. Käyn psykologilla, mutta tuntuu ettei siitä ole apua tai se ei palvele sitä minun tarkoitustani. En siis todellakaan tiedä.
Monesti sunnuntaina alkaa hiipiä tuo arvoton vitutus pääle kun aattelee että huomenna on Maanantai ja päivä taas kotona.. Mies ei sitä ymmärrä..uskoisin. En jaksa edes keskustella hänen kanssaas siitä vaan olen ja ärisen..Jos keskustelen niin se menee siihen että ole laiska..(varmasti olenkin nykyisin) ja en viitsi tehdä mitään ..(ei sekään ole ihan väärin)

En todellakaan tiedä mitä teksin.. tai jättäisin tekemättä! Mutta vituttaa niin suunnattomasti! 😝😠

Suurin tekijä on varmasti se mikä on käynyt esiin aiemmasta viestistäni että olen yksin.. Ei ole ystäviä ympärillä.. Olen käynyt kerhoissa, yrittänyt ystävystyä, hakenut ystäviä muualta.. mutta ne eivät ole onnistuneet tai ovat kariutuneet! En tiedä onko syy minussa vai kenessä.. Yhteistä aikaa ei ole löytynyt ja siihen se sitten on hiipunut..

Kuulostaa kyllä kauhealle.. varsinkin kun muistelee mitä olen ollut.. Iloinen, sanavalmis, reipas..ihmisiä rakstava..
ja mitään ei näytä olevan jäljellä.. Mieskin sanoo että nauran harvoin tai olen harvoin iloinen...😭
Ja oikeassa hän onkin..

En tiedä mitä tehdä.. Kiitos kuitenkin kun olette lukeneet!🙂🌻

Käyttäjä mannaari kirjoittanut 22.11.2005 klo 06:50

Hyvä ystävä! Hae ajoissa tukiverkkoja ympärillesi. Minä en hakenut ja sairastuin itse. Perheneuvola on hyvä paikka käydä puhumassa ja kotipalvelusta (kunnan/kaupungin) saa apua kodin ja lasten hoitoon tilapäisesti. Älä tunne huonommuutta, siitä ettet jaksa, jokainen samassa tilanteessa uupuisi. Parisuhde on koetuksella kun lapset ovat pieniä, mutta avoimuus ja puhuminen helpottaa tilannetta. Älä patoa ikäviä ajatuksia ja tunteita sisällesi, vaan kerro puolisolle mitä oikeasti asiasta ajattelet. Voimia Sinulle ja turvaudu apuvoimiin ennen kuin kaikki kaatuu päällesi. Puhumalla paras on!

Käyttäjä Terri kirjoittanut 10.12.2005 klo 20:16

Et sinä ole paska äiti vaan sun lapsillasi on ilmeisesti sellainen isä.
Olet väsynyt, hae itsellesi apua🙂👍
Toivon sulle voimia.