Huolta kolmen edestä

Huolta kolmen edestä

Käyttäjä Maiam aloittanut aikaan 21.07.2008 klo 22:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Maiam kirjoittanut 21.07.2008 klo 22:42

Olen juuri siinä tilassa, että olen tajunnut lähtemisen olevan ainoa vaihtoehto itseni, kaksivuotiaan ja vielä syntymättömän lapsen pelastamiseksi. Olen rahaton, minulla ei ole ketään, koska tunnetusti alkoholistin vaimo polttaa sillat takanaan lähtemällä sille tielle, että peitellään ja puolustellaan kaikille miehen juomista, ja sitten ei ole ketään enää, joka oikeasti tukisi kun sitä tarvitsee. Harkitsen sitä, että täytynee mennä lähimpään turvakotiin ja sanoa, että tämä on tilanne, kotiin en mene ennenkuin se juoppo, jota olen 9 vuotta jo katsellut on poissa elämästäni, toivottavasti apua saan. Nyt vielä luulisi olevan kivuttominta lähteä, kun tyttärelle ei vielä ole niin kamalat traumat syntyneet, kun on vielä niin pieni, mitään vähättelemättä. Mitkä olivat teidän lähtemiskeinonne? Apua!

Käyttäjä helemi kirjoittanut 22.07.2008 klo 10:58

Ovi auki ja astuminen kynnyksen yli ja ovi kiinni, selän takana!..muuta keinoa siinä ei ole.
Soita lähimpään turvakotiin ja kerro tilanne, siitä se lähtee, sieltä auttavat eteenpäin.
Mutta, siinä ei mene kuin muutama päivä, kun sinua kutsuu se katuva ja anteeksipyytelevä ihminen, joka on surkein ja kamalin olento päänpäällä...mieti sillä hetkellä kokemuksiasi ja mahdollista tulevaisuuttasi, toivon, että pystyt valitsemaan kahdesta vaihtoehdosta sen, joka sinulle ja lapsillesi parempi.

Käyttäjä Perunateatterin Dooris kirjoittanut 22.07.2008 klo 16:17

Maiam kirjoitti 21.7.2008 22:42

Olen juuri siinä tilassa, että olen tajunnut lähtemisen olevan ainoa vaihtoehto itseni, kaksivuotiaan ja vielä syntymättömän lapsen pelastamiseksi. Olen rahaton, minulla ei ole ketään, koska tunnetusti alkoholistin vaimo polttaa sillat takanaan lähtemällä sille tielle, että peitellään ja puolustellaan kaikille miehen juomista, ja sitten ei ole ketään enää, joka oikeasti tukisi kun sitä tarvitsee. Harkitsen sitä, että täytynee mennä lähimpään turvakotiin ja sanoa, että tämä on tilanne, kotiin en mene ennenkuin se juoppo, jota olen 9 vuotta jo katsellut on poissa elämästäni, toivottavasti apua saan. Nyt vielä luulisi olevan kivuttominta lähteä, kun tyttärelle ei vielä ole niin kamalat traumat syntyneet, kun on vielä niin pieni, mitään vähättelemättä. Mitkä olivat teidän lähtemiskeinonne? Apua!

No vastaan vain oman kokemuksen myötä. Minun piti tehdä sama asia lähes 7v sitten. Ei siinä auttanut muu kun vain nopea lähtö. Soitat suoraan arkipäivänä sinne tukikeskukseen on se sitten tukitalo Mobile tai muu ensikoti. Koska olet raskaana sinut varmaan otetaan ensikoti asukkaaksi ja sitä kautta eteenpäin.
Uskalla ystävä- äiti itsesi ja syntymättömän lapsenkin tähden..

Luen jonkin ajan kuluttua miten menee. jos palaat kirjoittelemaan tänne. Tärkeintä elämässäsi on nyt teot .Ei vaan puheet.
Tiedän tämän omasta elämästänikin kuinka vaikeaa on repäistä ja lähteä. Minua auttoi kun en ajatellut ..menin vain . poispäin ja
mennyttä elämää tuttavia en suostunut kuuntelemaan pariin ensi kk aikana ollenkaan.
Suomessa on onneksi vielä lait jonka perusteella syntymätöntä lastakin on varjeltava. Saat ammatti apua kun avaat suun. Lopulta se että ei ole ystäviä joihin ripustautua voi olla parempi.
Olet ansainnut tasapainoisen elämän ja lapsesi tasapainoisen lapsuuden..

Käyttäjä Oodi kirjoittanut 22.07.2008 klo 16:58

Voimia sinulle vaikeaan ratkaisuun 🙂👍 myötätuntoni on kanssasi.