Oli pakko saada purkaa tunteita johonkin ja toivon, että saisin jonkunlaista tukea ja ehkä neuvojakin tilanteeseeni.
Olen 21-vuotias nuori nainen. Äitini ja isäni ovat kumpikin alkoholisoituneita ja kärsivät masennuksesta. Kummallakin on ollut itsemurhayrityksiä menneisyydessä. He eivät enää asu yhdessä, eivät ole asuneet moneen vuoteen. Itsekin olen masentunut ja kärsinyt alkoholiongelmasta.
Olen n. 10-vuotiaasta asti ollut huolissani vanhemmistani, ollut heidän riitojensa välissä, katsonut ryyppäämistä ja ollut paikalla itsemurhayritysten aikaan. Olen siis ollut aivan rikki. Ja olen edelleen.
Omillani olen asunut jo 18-vuotiaasta ja sitä ennen asuin nuorisokodissa ja psykiatrisella. Eli viimeksi olen vanhempieni kanssa asunut 15-vuotiaana. Olen siis jo jonkun aikaa yrittänyt päästää irti vanhempieni ongelmista, mutta en vain pysty siihen, en sitten millään.
Varsinkin äidistä on kova huoli jatkuvasti. Aina kun äiti saa rahaa, alkaa vähintään viikon juomisputki. Äiti on selvinpäin mitä ihanin ihminen, mutta kännissä muuttuu täysin. Jos äidillä on puhelin kiinni, tai ei muuten vaan vastaa puhelimeen, iskee paniikki. ”Mitä siellä on tapahtunut, mitä äiti on tehnyt itselleen, onko äiti kuollut?” Se on aivan kamalaa… Samoin kuin se, että vaikka olisin kuinka vihainen äidille esimerkiksi ryyppäämisestä, en uskalla sanoa pahaa sanaa, koska pelkään että äiti murtuu ja tekee itselleen jotain. Siksi kaikki ne tunteet patoutuu sisääni, ja tuntuu, että en vain enää jaksa…
Äskettäin juuri puhuin äidin kanssa puhelimessa ja huomasin hänen olevan humalassa. Pinnani paloi ja huusin, että mitä tapahtui taas sille lupaukselle, että hän hakee apua ja menee a-klinikalle. Löin luurin korvaan ja saman tien tuli järkyttävän huono olo. Oli pakko lähettää tekstiviesti ja pahoitella. Vaikka mielestäni tunteeni ovat ihan oikeutettuja…
Tämä on kauheaa, enkä vain jaksaisi enää…
Anteeksi, jos teksti on sekavaa, mutta kun tämmöinen tulva tulee, ei oikein itsekkään pysy perässä.