HuoH!

HuoH!

Käyttäjä Väiski aloittanut aikaan 19.12.2013 klo 04:36 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Väiski kirjoittanut 19.12.2013 klo 04:36

Elämä on…
Kuukausi sitten minulle selvisi, että avomieheni on ihastunut toiseen naiseen. Siinä tyhjeni henkisesti takki. Hankin meille perheneuvolasta ajan. Olemme käyneet siellä kaksi kertaa viimeisen kahden viikon aikana. Tuntui, että olemme löytämässä keskusteluyhteyden ja läheisyyden mitä meillä ei ole ollut suhteemme aikana. Viikon ajan meillä oli mieletöntä seksiä. Olen toivonut, että me saisimme asiat lutvittua jollain välillä suhteemme
Olen sotkenut raha-asioita. Minulla on luottotiedot menneet jne. Olen työtön. En saanut itsestänäni aikaiseksi ilmoittautua kortistoon. Olin opiskelija, mutta nekin sotkeutuivat vuoden alusta lähtien. Syy on minussa. En ole ottanut vastuutta aikuisen tavoin. Viimeiset 6 vuotta on ollut kriisistä toiseen menemistä. En ole jaksanut hakea apua kun ei ole ollut henkistä kanttia tehdä sitä. Arjen pyörittäminen on riittänyt minulle. Ystäväni on minulle sitä vihjannut, mutta …
Olen elänyt miehen rahoilla puoli vuotta. Emme ole puhuneet tästä. Mies murahtelee asiasta ja nyt se oli liikaa. Ilmoitus oli, että hän päätti eroavansa.
minua pelottaa poikamme puolesta. Hän on 4 v. Hän on iloinen, utelias ja sosiaalinen, tunneherkkä lapsi. Meillä on pojan kanssa hyvin läheinen suhde. Lapsen isä haluaa huoltajuuden, Koska minä huonona rahan käsittelijänä en voi lasta kasvattaa lasta.

Olemme pettäneet toistemme luottamuksen eri tavalla. Minä raha-asioissa ja hän uskottomuudella.

Olin juuri muistamassa miksi häneen ihastuin. Sanoinkin hänelle olevani ihastunut. Eilen tuli tunne, että hän oli päättänyt eron jo aikaisemmin. Nyt kun minä mokasin niin hänen oli helppo tehdä ratkaisunsa. Vieläkin toivoisin, että löytäisimme jonkun muun ratkaisun kuin eron. Jos olimme löytämässä puheyhteyden niin nyt en uskalla puhua kun se voidaan käyttää minua vastaan oikeudessa.
😭😭😞😯🗯️

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 19.12.2013 klo 23:32

Moi HuoH!
jotenkin kuitenkin kuulostaa, että teillä on keskusteluyhteys ja jokin muukin yhteys olemassa, joten kannustan sua jatkamaan puhumista ja prosessia. Olet jo tehnyt isoja asioita, ottanut vastuuta omasta mokastasi myöntämällä rahankäytön mokan ja jotain muutakin, se on ensimmäinen askel siihen suuntaan että alkaa kantamaan vastuuta omasta elämästään, omasta osastaan parisuhteessa. Hän saattaa kuin saattaakin ihastua sinuun vielä kun otat elämäsi oman omiin käsiisi.

Kannattaa hakea apua ja keskusteluapua vaikka itselleenkin, jos perheneuvola on teille molemmille ja jos tuntee tarvitsevansa selvitellä ajatuksiaan yksinkin. En oikein usko, että sun puheita noin vain voidaan käyttää sua vastaan oikeudessa, eiköhän siellä katsota kokonaisuutta ja lapsen parasta.

Puhuminen kannattaa aina ja asioilla on taipumusta järjestyä. Siihen kannattaa uskoa vaikeimpinakin hetkinä. Jos kumppanisi sitten päättää lähteä toiseen suuntaan on se hänen valintansa, eikä välttämättä lainkaan johdu niin paljon sinusta, kuin tässä hetkessä uskottelet tai luulet. Suhteessa on kaksi ihmistä ja kahden ihmisen taustat, valinnat, tavoitteet, toiveet ja unelmat ja kaikkia niitä ei suinkaan osata sanoa ääneen, vaan ne vaikuttaa siellä taustalla tiedostamattomina sellaisia vähän hallitsemattomia juttuja ja ohjailevat meitä ja kumppaniamme vähän turhankin salaa ja yllättäen. Siksi niistä kannattaa tulla tietoiseksi sanomalla niitä ääneen. Se alkaa sanoilla"minusta tuntuu..." ja se on jo hyvä alku, näen sitä sinulla jo paljon.

onnea löytöretkelle...elämään