Herätys todellisuuteen... Hän ei välitä minusta
Hei
Tänään tunnuin heräävän taas todellisuuteen. Mieheni ei rakasta eikä välitä minusta.
Hän näyttää välittävän vain omasta hyvästään. Kaikki alkoi siitä, kun hankimme
kissan.. Eikä mikään tavallinen kissa, vaan kallis rotukissa. Minulla ei olisi ollut siihen
varaa, mutta jotenkin.. minä vain suostuin.. Olen työtön… ja silti mieheni jankutti
jankuttamistaan, kunnes suostuin.. niin käy aina…
No nyt olen edelleen työtön. Kaaduin matkalla töihin. Siitä on noin kuukausi. Olen ollut
sen jälkeen töissä ja syönyt särkylääkkeitä, mutta kipu vain pahenee. Olen käynyt
lääkärillä kahteen otteeseen, eikä selkääni ole kuvattu… Lääkäri määräsi vain
sairaslomaa ensiviikoksi.. jolle olin saanut töitä.. Jos jään tällaiseksi, selkäkipuiseksi,
juodun varhaiseläkkeelle, enkä koskaan enää tee töitä..
Ajatus pelottaa siksi että minusta tuntuu usein ettei mieheni välitä minusta ja minun
tunteistani pätkääkään. Vähän aikaa sitten rukoilin että veisi minut päivystykseen, sillä
kipu oli niin kova että itkin ja huusin. Kun pääsin sinne… ja soitin miehelleni, hän sanoi
haluavansa minut kotiin, koska ei enää jaksa olla yksin ja hänellä on nälkä.. HÄn oli
ollut tasan kaksi tuntia yksin! Sitäkö minä vain olen hänelle.. seuraa ja
ruoanlaittaja.😭
Meidän pitäisi muuttaa tästä vanhasta asunnosta pois, sillä se on vielä minun
opiskelija-asuntoni. Mieheni kuitenkin hassaa rahaa monen sadan euron kissaan… en
voi käsittää. On muutenkin hankala saada tällä alueella asuntoa johon saa tuoda
lemmikkejä.
Toinen juttu.. hänellä on varaa kissaan.. mutta kun on minusta kysymys.. Rahaa ei
yhtäkkiä ole. Tuntuu että minä olen aina syypää lisä kustannuksiin, eikä kissa. Sain
päivystyksestä reseptin vahvempiin särkylääkkeisiin ja lihaksia rentouttavaan
lääkkeeseen jotta selkäni olisi kivuton. Pitäisi saada ajokortti ja se odottaa
(25)maksamattomana minua katsastuksessa. Odottanut jo kauan. Olen itse maksanut
autokouluni, mutta nyt rahat loppu ja pitäisi vaan saada ajokortti, niin olisi lupa ajaa
autoa. Mutta.. koska minusta on kyse asialla ei näytä olevan kiirettä.. Joka pennin olen
maksanut takaisin, kun olen pystynyt. Mutta eikö joskus voisi tehdä niin, ettei tarvitsisi
maksaa? Miten minä.. olen joutunut tällaiseen suhteeseen.. Luulin että tuo mies
välittää minusta, mutta ei.. teot puhuvat puolestaan. Jos hän olisi kipeä, itse yrittäisin
kaikin keinoin saada rahaa, jos sen avulla voisin ostaa lääkkeitä ja saada hänen
olonsa paremmaksi.
Kävimme hakemassa, toisen kissan toiselta paikkakunnalta, jossa asuu myös hyvä
ystäväni. Mieheni oli jo luvannut että saan nähdä hänet, kun viimehetkellä päätti että
minähän en sinne lähde. Ystäväni loukkaantui minulle, ja minulle tuli pahamieli. En ole
nähnyt häntä yli neljään vuoteen. Sillä aina on käynyt niin huono tuuri, että joko en ole
ollut kotona tai muuten on ollut vaikea järjestää ”näkemisiä.”
No nyt syön lisäksi niitä masennuslääkkeitä… masennus.. Sitäkin mieheni vähättelee,
vähättelee tunteitani, mielipiteitäni, elämääni.. Vähättelee kipujani. Onko ihme.. jos en
saa itsetuntoani nousemaan jos minulla on ihminen, joka vähättelee minua?
😭 Mitä minä nyt teen.. En voi mennä minnekään… No äitini sanoo aina, että kotiin
voi tulla, mutta en halua mennä sinne pummaamaan. Olen työtön en saa asuntoa
mistään.. En tiedä uskallanko ottaa eroa… ja onko se edes oikea ratkaisu.. Minun on
vain niin paha olla tässä suhteessa, kun huomaan että minun pitäisi pyörittää tätä
kaikkea.. Eivätkö nuo asiat jo todista sitä ettei hän välitä minusta…? Vai onko hän
muka vain ajattelematon. Onko tämä liian hätiköityä…?