Henkisesti petetty
Heippa.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 20 vuotta. Mieheni oli työttömänä kolmisen vuotta. Vuosi sitten meillä meni parisuhteessa tosi huonosti mm. mieheni masentui, kun mihinkään ei päässyt töihin vaikka haastatteluihin pääsi.
Hän lopultansa meni yhdelle kurssille jossa tapasi naisen, jonka kanssa hänellä synkkasi hyvin. Lopulta hän kertoi siitä minulle kun ei kestänyt enää salailua. Kertoi miten hänen kanssaan oli helppo puhua ja olla.
Iso riitahan siitä tuli, joka saatiin sovittua. Tavallaan ymmärsin miksi teki mitä teki. Heillä ei ollut fyysistä kanssa käymistä, mutta henkinen suhde oli. Minun kanssani ei puhunut juuri mistään, mutta sille naiselle kertoi kaiken.
Rakkaus välillämme roihahti uudestaan, kun ilmaa oli puhdistettu urakalla, kunnes minut tiputettiin maan tasalle takaisin. Olivat tavanneet uudelleen keväällä ja ollut koskettelua, kuulemma fyysistä halua toisiaan kohtaan heillä ei ollut, vaan heidän suhde oli ystäväpohjainen.
Uusi riita ja sovinto, mutta loukkaus oli iso, enkä oikein ole päässyt vielä vuoden jälkeenkään sinuiksi asian kanssa. Mieheni kuitenkin vannoo rakkauttaan ja osoittaa sitä myös. Lupasi, ettei ole tämän ihmisen kanssa enää tekemisissä, mutta pitää hänet silti face kaverina.
Välillä olen tästä asiasta puhunut miehelleni (koska luottamus on hävinnyt), keskusteltu rakentavasti. Hän vannoi, ettei ole ollut mitenkään yhteydessä naiseen sitten kevään jälkeen.
Tässä syksyn aikana selvisi, että hän on viestitellyt tämän naisen kanssa, vaikka muuta on vannonut. Kirjoitellut ihan asiallisia juttuja, kysellyt kuulumisia jne. Miksi hänen täytyy valehdella minulle, kuitenkin kyseessä noinkin pienestä asiasta? Pieni asia, mutta heikolle itsetunnolleni iso asia. Kuitenkin mieheni hartain toive on ollut, että hyväksyisin heidän ystävyyden. Miten voi hyväksyä jos ei pysty asiasta olemaan rehellinen? Nainen on osaltaan myös naimisissa ja on kirjoittanut minulle, ettei halua miehestäni muuta kuin ystävän.
En oikein tiedä miten minun pitäisi toimia, antaa asian vain olla, kyseessä kuitenkin viatonta kirjoittelua? Rakastan miestäni kaikesta huolimatta, valehtelua en kuitenkaan sulata.