Hankala tilanne

Hankala tilanne

Käyttäjä hämyilijä aloittanut aikaan 29.12.2018 klo 00:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hämyilijä kirjoittanut 29.12.2018 klo 00:24

Elikkäs olen aika kinkkisessä tilanteessa. Mies kontrolloi rahallisesti ja etten saa tavata kavereita tai saada sellaisia. En pysty edes puhumaan kenenkään kanssa sillä hän haluaa aina tietää jos kirjoitan jotain vaikka puhelimella tai läppärillä. Olen aloittanut elokuussa opinnot mutta hän ei tue niissä yhtään. Hänellä on oma lapsi ja leikin tämän lapsen äitipuolta. Haluaisin itse omia lapsia mutta hän ei eikä hän halua enään naimisiinkaan kun on aikaisemman puolison kanssa huono kokemus. Meillä ei ole ollut seksiä noin kahteen vuoteen kun hän ei halua. Olen yrittänyt kaikkeni tämän suhteen eteen. Hän tuntuu olevan enemmän kaveri kuin puoliso. Asumme yhdessä. Olen harkinnyt eroa kohta vuoden ja tulen siitä kokoajan enemmän varmaksi. Hän on suuri este parantumisessa ja kouluttautumisessa kun hän ei tue eikä usko että pystyn koulunkäyntiin. Hänen kanssaan on hankala puhua kun hän heittäytyy lapseksi ja suurentelee asioita. Hän on minua muutaman vuoden vanhempi. Hän kontrolloi rahoja enkä saa ostaa mitään ilman hänen lupaansa vaikka olen omalla opintorahalla joka tulee minulle. Perheeni on toiselta puolelta suomea ja hän ei tykkää että käyn siellä noin puolen vuoden välein. En halua valita puolison ja perheen väliltä ☹️ miten hoitaa ero tällaisen ihmisen kanssa nätisti? Olen väsynyt miettimään ja jahkailemaan tämän kanssa sillä tämä vie enemmän kuin antaa. 😑❓

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 29.12.2018 klo 10:40

Haluaisin antaa ehdotuksia nättiin eroon, mutta se on hankalaa. Puolisosi halunnee omistaa sinut kokonaan ja eristää muista. Kannustan eroamaan nopeasti. Mitä kauemmin roikut suhteessa sitä riippuvaisemmaksi tulet puolisostasi ja ero vaikeutuu.

Eron onnistumiseen tarvitset päättäväisyyttä. Hoida eroon liittyvät asunto- ym.talousasiat itsenäisesti. Älä kerro asioista puolisollesi. On vaikea arvata, miten hän reagoisi. Ehkä alkaisi kontrolloida sinua entistä enemmän, jos kuulisi eroaikeistasi. Tukeudu luotettaviin ystäviin ja mahdollisesti ammattiauttajiin.

Sitten, kun asiasi ovat kunnossa uutta elämää varten, lähdet kylmän viileästi ja asiallisesti. Ilmoitat vain, että eroat ja muutat muualle. Tämä on minun helppo kirjoittaa, mutta eron toteuttaminen vaatii rohkeutta ja uskoa siihen, että teet itsellesi hyvän työn.🌻🙂🌻.