Haluan saada asiat kuntoon

Haluan saada asiat kuntoon

Käyttäjä Väsynyt12345 aloittanut aikaan 25.09.2018 klo 15:47 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Väsynyt12345 kirjoittanut 25.09.2018 klo 15:47

Hei.

Kirjoitan tänne koska pakahdun pian ja haluaisin näkemyksiä tilanteeseeni. Heti alkuun sanoa että olen toiminut väärin ja toivon että minua ei haukuta, koska en kestä sitä tällä hetkellä. Haluaisin näkemyksiä, kokemuksia, vinkkejä jne.

Olen ollut suhteessa mieheni kanssa 11 vuotta. Pari viimeisintä vuotta on ollut hankalia. Meillä on kaksi yhteistä lasta ja minulla aiemmasta suhteesta kolme. Meillä on ollut parin vuoden aikana paljon kriisejä perheessä. Yhdellä lapsistani on ollut erittäin vaikea murrosikä, kaksi läheisen ihmisen kuolemaa jne.

Kolmen lapseni asioita olen hoitanut yksin koska heidän isänsä (ei siis mieheni) osallistuu korkeintaan hankaloittamalla asioita (ei ole katkeruutta vaan tosi, suhde häneen oli suhde narsistiin). Työ, koti, opiskelu ja kaikki muu. Olen ollut aika yksin raskaassa ajassa. Minun ja mieheni välit alkoivat viilentyä ongelmien kanssa. Alkuvuodesta mieshenkilö alkoi viestittelemään minulle, vastailin niin kuin kaverille. Tuli myös tapaamisehdotuksia joihin en lähtenyt mukaan ennen kuin toukokuussa. Tavattiin mutta seksiä ei ollut. Kesäkuussa mieheni päätti jättää minut.

Kävin noin reilu viikko jättämisen jälkeen baarissa ja erehdyin sänkyyn tämän viestien lähettäjän kanssa. Näimme vielä kerran mutta tällöinkään ei seksiä ollut. Mieheni ilmoitti noin reilu viikko tämän viimeisen tapaamisen jälkeen että haluaisikin vielä yrittää. Minun oli pakko kertoa tapahtunut hänelle nyt elokuussa koska en kestänyt asiaa. Nyt mieheni jätti minut taas. Olen aivan loppu, haluaisin enemmän kuin mitään muuta palata takaisin yhteen. Olen pyytänyt että käytäisiin parisuhdeterapiassa. En ole saanut varmaan tietoa siitä jatkammeko vai emme ja en kestä tätä epätietoisuutta.

Nyt minulle selvisi myös että mieheni on aloittanut yhteydenpidon exäänsä, naiseen ennen minua. Se satuttaa äärettömän paljon. Siitäkin huolimatta eilen viestissä minulle hän sanoi että hän harkitsee sitä parisuhdeterapiaa. Olen miettinyt että kosto olisi ollut helpompi kestää jos kyseessä ei olisi hänen ex avopuolisonsa. En usko että he ovat vielä tavanneet mutta pelkään että sekin voi tapahtua. En tiedä haluaako hän vain tehdä minulle kiusaa raa`alla tavalla.

Käyttäjä Mirjami18 kirjoittanut 12.12.2018 klo 17:13

Hei,
Minulla ei oikein ole antaa neuvoja tilanteeseesi liittyen, mutta kiinnostaisi tietää, miten tilanteesi on edennyt? Miksi miehesi jätti sinut alun perin, mihin hän vetosi? Ehkä pohtisin itse, onko suhteeseen paluu vain paluuta turvattomaan suhteeseen, jossa molemmat pettävät tai ainakin haikailevat muualle (en siis tuomitse kuitenkaan). Toki pariterapian kautta voisi haastavakin tilanne alkaa aueta, mutta vain jos molemmat ovat siihen sitoutuneita.

Voimia, missä tilanteessa nyt oletkaan.