Haluan pois tästä suhteesta

Haluan pois tästä suhteesta

Käyttäjä pieniotus aloittanut aikaan 21.11.2010 klo 16:49 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pieniotus kirjoittanut 21.11.2010 klo 16:49

Olen 21-vuotias nainen. Ensimmäinen seurustelusuhteeni kesti lähes kolme vuotta. Asuimme yhdessä mieheni kanssa, kunnes selvisi että mies on pettäny minua koko suhteemme ajan. Hän oli aikaisemmin jäänyt kiinni eräästä hieman isommasta valheesta, jonka annoin anteeksi. Mutta tämä oli jo liikaa, jätin kyseisen miehen heti kun sain tietää uskottomuudesta. Olin aivan hajalla ja murtunut. Tämän suhteen jälkeen minulla oli yksi lyhyempi suhde. Se tosin loppui lyhyeen kun kävi selväksi että kyseinen mies oli halunnut minusta vain seksiä. Minulla oli hyväksikäytetty olo.

Sitten tapasin nykyisen mieheni. Hän oli heti alusta alkaen ihana ja romanttinen. Aloimme seurustella ja tein heti alusta hänelle selväksi että en hyväksy valehtelua, edes pieniä valkoisia valheita. Suhteessa tärkeintä on mielestäni rehellisyys ja luotettavuus. Hän kertoi minulle elämästään, että on nuoruudessaan juonut aika paljon. Kysyin hänen aikaisemmista suhteistaan, ja hän kertoi että hän on joskus pettänyt ja myös häntä on petetty. Pitkiä suhteita hänellä ei aikaisemmin ole ollut ja hän kertoi ettei ikinä ole pitäyt yhden illan suhteista tai seksistä ilman tunteita.

Alkuun meillä meni hyvin, kävimme kesällä pitkällä matkalla ja meillä on ollut hauskaa yhdessä. Kaikki tuntui olevan niin hyvin, pitkästä aikaa elämässäni tuntui, että olen onnellinen. Nyt olen kuitenkin aivan sekaisin. Kävin muutama kuukausi sitten lukemassa netissä erästä keskustelupalstaa jonne mieheni usein kirjottaa. Luin sieltä hänen aikaisemmin kirjoittamiaan viestejä. Viestejä oli kirjoitettu yli 150, joista kaikki koskivat hänen naisseikkailujaan ja ryyppyreissujaan. Kävi ilmi että hän on ollut yli 200:n naisen kanssa eikä häntä pidemmät suhteet ole ikinä kiinnostaneetkaan. Hän on itse pettänyt joka ikisessa entisessä suhteessaan. Hän on tuhlannut yli 10 000 euron opintolainat ja luottokortit juomiseen ja hauskanpitoon. Opiskelut tietysti jäivät häneltä kesken. Olin aivan shokissa, en ymmärrä miten tuo sama ihminen on voinut olla tuollainen sika. Kysyin tästä mieheltäni, että miksei hän ole minulle kertonut totuutta siitä millainen on ollut. Hän sanoi, että hänen menneisyydellään ei ole mitään väliä. Ainoastaan sillä on väliä mikä hän nyt on ja mitä on tulevaisuudessa.

Olisin halunnut jättää hänet siihen paikkaan, mutta olimme juuri ehtineet allekirjoittaa ostamastamme asunnosta ostotarjouksen. Tarjousta ei pystynyt enää perumaan ja teimme kaupat. Haluaisin pois tästä suhteesta. Minua kaduttaa että olemme edenneet niin nopeasti. Olin vain niin sekaisin ensimmäisestä suhteestani ja petetyksi tulemisesta. Halusin löytää miehen joka oikeasti välittää ja halusin uskoa ja ajatella tästä nykyisestä miehestäni pelkkää hyvää. Halusin olla onnellinen ja rakastua.

En tiedä mitä pitäisi tehdä. Mieheni on valehdellut minulle jo pari kertaa. En halua seksiä hänen kanssaan, pidän häntä likaisena ja minua oksettaa pelkkä ajatuskin kaikesta siitä mitä hän on tehnyt ennen minua. Tuntuu etten arvosta itseäni yhtään kun olen hänen kanssaan. Ansaitsen mielestäni parempaa. Ansaitsen ihmisen joka on elänyt ns. paremman elämän ja jaksanut odottaa että löytää sen oikean, eikä mennyt sänkyyn jokaisen vastaantulevan huoran kanssa. Mutta en pääse pois tästä suhteesta asunnon takia. Miksi olin niin tyhmä enkä edennyt rauhassa? Itken joka päivä ja minulla on niin paha olla. Päivisin käyn koulussa ja töissä. Etsin nyt myös viikonlopputyötä. Haluan, että minulla on mahdollisimman paljon muuta tekemistä ettei tarvitse olla kotona mieheni kanssa. Perheelleni ja ystävilleni uskottelen kaiken olevan hyvin. Tuntuu todella pahalta, en voi kertoa kenellekkään kuinka asiat oikeasti ovat.

Mieheni on kyllä ihana minulle ja vaikuttaa siltä että hän on muuttunut, mutta en tiedä pystynkö uskomaan siihen. Ihmiset eivät muutu. Varsinkaan näin nopeasti. Hän sanoo että rakastaa minua eikä ole ikinä ollut niin onnellinen kuin minun kanssani ja tahtoo olla kanssani loppuelämänsä. Hän sanoi myös ettei kukaan tulee ikinä rakastamaan minua niin paljon kuin hän, eikä täydellisiä ihmisiä tai unelmien miestä ole olemassakaan. Olen niin hajalla nyt, olen yrittänyt mutta en minä pysty tähän suhteeseen. En pysty seurustelemaan ihmisen kanssa jonka tekemisiä tai entistä elämää en arvosta pätkääkään. Onko vika nyt minussa? Mieheni mielestä minun pitäisi hakea ammattiapua ”mustasukkaisuuteeni” ja siihen että elän menneisyydessä enkä pysty luottamaan ihmisiin.

Anteeksi, että teksistä tuli näin pitkä.. Olisi ihana jos kertoisitte mitä ajattelette tilanteestani. Tarvitsen muiden ihmisten mielipiteitä ja ajatuksia. Tarvitsen apua. Kiitos!

Käyttäjä blue moon kirjoittanut 22.11.2010 klo 14:59

Ymmärrän sinua hyvin, koska en itsekään voi sietää valehtelua.Ja kylläpä minäkin väitän, että ne aiemmat suhteet vaikuttaa tähän nykyiseen elämään.Aika tyhjän päälle sitä suhdetta rakennetaan, jos menneisyydestäkin jo valehdellaan.Mitä muuta se tulevaisuus olisi?
Sitä lienee syytä miettiä, kenen pitäisi hakea apua ja mihin.Mielestäni valehtelukin on ongelma,ellei peräti ihan sairaus.Luulen, että sinun itsesi pitää löytää ratkaisu ja tiesi.On niin vaikeaa sanoa, mitä toisen pitäisi tehdä. Voi vain antaa oman mielipiteensä asioihin.Ja minun mielestäni sinä olet oikeutettu tietämään sellaisen ihmisen menneisyydestä, jonka kanssa jaat elämäsi.Valehtelu luo vain epäluottamuksen ilmapiirin ja sellaisessa on rakkauden vaikeaa kasvaa.🙂🌻

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 22.11.2010 klo 19:50

vaikea paikka, tosi vaikea, itse en ainakaan pystyisi elämään tuollaisessa suhteessa, jos toisen menneisyys on tuollainen, mutta ehkäpä olen itsekkin liian mustasukkainen.
Pahaa kyllä pelkään että kerran pelimies on aina pelimies, vaikea on yhtä-äkkiä muuttua elle tule uskoon, silloin muutos on mahdollinen.
Pohdi pystytkö elämään miehesi menneisyyden kanssa, riskihän on siinä että muutosta ei ole tapahtunut ja ainakin itseäni painaisi vielä kumppanin menneisyys niin paljon että omalla kohdallani homma ei onnistuisi.
Jaksamista vaikeaan tilanteeseesi.

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 01.01.2011 klo 17:01

Minä taas ajattelen, että jos hän ostaa kanssasi asunnon ja on kuitenkin kertonut että on pettänyt aikaisemmin, ehkä vaan haluaa unohtaa koko menneisyytensä, hän saattaa olla kasvanut ihmisenä. Miksi hän ostaa kanssasi asunnon jos ei ole vakavissaan? Vai sinunko rahoillasi asunto ostettiin?

En sano sitä, että pitäisi olla sinisilmäinen eikä menneisyydellä ole merkitystä. Sillä on. Mutta se mitä hän on nyt, sillä on enemmän merkitystä.
Millaisista valheista hän on jäänyt kiinni?
Ymmärrän silti shokkisi hyvinkin. Mutta älä hyvä ihminen jää vellomaan tuohon menneeseen, katso mitä ihminen on nyt ja tee sitten ratkaisusi.
Kaikilla meillä on jonkinlainen tausta. Jotkut on tehneet rankkojakin virheitä mutta ehkä joku heistä on ihan oikeasti muuttunut?

Harkitse ja katso tilannetta ensin.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 08.01.2011 klo 10:16

Pikkuinen! Tädin päässä soivat nyt hälytyskellot - kokemuksen perusteella, tunnen tuon ihmistyypin! VIKA EI OLE SINUSSA!!!!! Olet törmännyt narsistiin, jonka sanoihin ei ole tippaakaan luottamista. Älä usko sokeasti mitään, mitä hän vakuuttaa! Älä mene hänen verkkoonsa! Narsisti mairittelee siihen asti, että saa toisen käyttöönsä, sitten muutttuu ääni kellossa. Pahasti näytytää siltä, että HÄN halusi nopeita asuntokauppoja saadakseen sinut sidotuksi itseensä ja hyötyäkseen taloudellisesti. Kuvioon kuuluu klassisesti se, että hän syyttää sinua ja että vika on sinun korviesi välissä. Muista: sinussa ei ole vikaa!
Toivottavasti maalaamani kuva on liian musta, luultavasti ei. Kannattaisi pikaisesti hakea apua jostakin ja selvitellä ammattiauttajan kanssa, mitä on tehtävissä.

Käyttäjä Eila kirjoittanut 08.01.2011 klo 23:08

Hei, minun neuvoni tässä sotkuisessa suhteessa on, että koska teillähän ei ole lapsia, helpompi lähteä suhteesta, siitä huolimatta, vaikka teillä olisi yhteinen asuntokin jne. Sun pitää nyt ajatella itseäsi, ja nyt kun olet saanut miehesi kiinni valheesta, löytänyt ne monet ja taas monet viestit, mitä on jollekin kirjoittanut, kertoo siitä että pettää sinuakin, vaikka sanoo rakastavansa. Niin helposti ihmiset sanoo rakkaudesta, vaikkei kaikki todellakaan edes tajua mitä se sanana tarkoittaa! Se sekoitetaan usein tykkäämiseen, välittämiseen, ihastumiseen. Jos on tosiaan rakkautta ilmassa, ei silloin tuollaisia kirjoitella minnekään netin sivustolle. Ja ei niillä asioilla rehvastella. Ei raha-asiatkaan ole rehvastelun paikka. Sellainen kaikki kertoo miehesi epäkypsyydestä.

Minäkin olen elämäni aikana törmännyt yhä vain pahempiin miehiin, koko ajan vain pahentunut. Ei kannata pelkkiin sanoihin enää uskoa, pitää löytyä näyttöä tunteiden aitoudesta, teot puhuu. Laitapa miehesi näyttämään teoin, että rakastaa sua, ja jos ei sitä ala osoittaa, peli mun selvä. Ja muista, yksin yksin parempi vaihtoehto kuin kaksin yksin. Epävarmuus on suhteessa todella syövää.

Voimia ja tee se päätös, että voit paremmin🙂🌻