Haluan pitää avioliittoni!

Haluan pitää avioliittoni!

Käyttäjä Toiveajattelija? aloittanut aikaan 20.01.2017 klo 13:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Toiveajattelija? kirjoittanut 20.01.2017 klo 13:42

Olen reilu 6-kymppinen nainen ja olemme olleet mieheni kanssa naimisissa yli 35 vuotta. Mieheni ilmoitti viime syksynä, että hänellä on suhde erääseen nuorempaan naiseen, jonka minäkin tunnen. Sitä on kestänyt jo pitkään,
parisen vuotta, ja mies sanoi haluavansa olla tämän naisen kanssa. Se oli kamala järkytys, ja sain ns. ostettua aikaa asian käsittelyyn ehdottamalla, että kerrotaan asiasta muille vasta vuodenvaihteen jälkeen. Mies suostui, ja nyt olen saanut puhuttua hänelle asioita niin, ettei hän ole lähtenyt. Asumme pienellä paikkakunnalla ja olemme tiiviisti yhteisissä asioissa mukana, joten olen vedonnut häneen, ettemme voi järkyttää iäkkäitä vanhempiani, sukulaisiamme sekä laajaa tuttavapiiriä. Meillä on yhteistä hänen nimissään olevaa yritystoimintaa, ja ilmoitin hänelle haluavanikin puolet, jos hän lähtee tai ei pidä suhdettaan piilossa ulkopuolisilta. Se toinen suhde siis jatkuu edelleen, vaikka toivon tämän toisen naikkosen löytävän itselleen jonkun toisen kuin minun mieheni. Haluan pitää miehen itselläni ja elää kuten aina ennenkin, enkä halua että kukaan saa tietää tästä häpeästä. Siksi en ole voinut edes puhua tästä kenenkään kanssa. Olen ehdottanut miehelleni että hän unohtaisi rakastettunsa ja aloittaisimme puhtaalta pöydältä, vaikka hän ei ole esimerkiksi halunnut olla lähelläni aikoihin. Uskon ettei hän hae eroa. Löytyykö täältä minulle ketään vertaistukea?

Käyttäjä helemi kirjoittanut 21.01.2017 klo 09:43

Panee se monen miehen miettimään, jos erossa omaisuus puolittuu, menee järkevän miehen maine ja sukulaiset ja ystävät alkaa kaikota.
Jospa siellä miehen järki, nousisi päähän.

Käyttäjä Toiveajattelija? kirjoittanut 21.01.2017 klo 16:29

Kiitos helemi, näin minäkin ajattelen. En voi uskoa miehen olevan niin rakkautensa lumoissa ettei käsittäisi, mitä kaikkea erossa menettäisi hänen itsensä lisäksi moni muukin.