Fyysisiä oireita jatkuvasta stressistä?

Fyysisiä oireita jatkuvasta stressistä?

Käyttäjä Heinänen84 aloittanut aikaan 31.08.2017 klo 09:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Heinänen84 kirjoittanut 31.08.2017 klo 09:42

Hei,
onko teillä ollut fyysisiä oireita kun on ollut jatkuvamuotoista stressiä esim. parisuhteen ongelmien kanssa?

Elän itse parisuhteessa jossa on lähes jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Jossain vaiheessa minulle tuli melko usein migreenikohtauksia. Nyttemmin minulla on aina aamuisin niskat valtavan kipeät ja jäykät, olo on pökkyräinen vaikka olisinkin nukkunut pitkään. ”Perhosia” vatsassa -olo, painontunnetta rinnassa, hajamielinen ja ”aivoton” olo. Pari kuukautta ollut polvi- ja nilkkanivelet kipeät, tulehtuneet sanoi lääkäri. Nyt tutkitaan mistä tulehdus johtuu. Tuli vaan mieleen, että voiko stressi aiheuttaa tulehdusta kehoon ja muitakin näitä fyysisiä oireita? Onko muilla kokemuksia?

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 01.09.2017 klo 10:14

Ainoastaan väsymystä, mielialan laskua ja pään särkyä. Tätä aiheuttaa stressi kun elän tunneköyhän puolison kanssa.

Kehottaisin sinua kyllä jo eroamaan mikäli suhde on mennyt noin hankalaksi ja tulee jo fyysisiä oireita.
Voitko hakeutua johonkin ammattiauttajan juttusille , voisit saada sieltä voimaa itsellesi.

Parisuhteen tulisi antaa energiaa eikä syödä sitä.

Itselläni vie paljon voimia se että mieheni on tunneköyhä/kylmä eikä kykene samaistumaan minun tunteisiini, ainoastaan niihin nekatiivisiin tunteisiin.
Hän poistuu paikalta ja hakeutuu omiin oloihinsa. Tämä käyttäytyminen saa minussa taas vihan tunteet pintaan . Ikäänkuin mies ei välittäisi lainkaan . Kyllä hän välittää mutta ei vaan osaa/kykene näyttämään sitä näissä tilanteissa.

Hyvää syksyä sinulle. Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Miestäsi et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi.

Käyttäjä sansar kirjoittanut 07.09.2017 klo 22:53

Kyllä, stressi aiheuttaa tulehdusta. Ei ole mitenkään hyvä asia elää ihmissuhteessa joka tuottaa koko ajan stressiä. Itse kävin joitain vuosia sitten melkoisen pohjalla juurikin stressin vuoksi. Jouduin miettimään oikeasti uudelleen lähtökohdat, hiljentymään ja hakemaan uuden elämänalun, uuden tien. Elämän uudelleen rakentaminen henkisellä tiellä antoi mahdollisuuden elää ilman stressiä. Kivut ja niiden syyt ja seuraukset. Terapia, hyvä terapeutti on ensiarvoisen tärkeä. Luottamus ja sitoutuminen hoitoon 😀

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 08.09.2017 klo 09:45

Mulla alkoi noin viikko puolison uskottomuuden paljastumisen jälkeen kutina - erityisesti ylävartalossa. Luomia repeää kun raapii. Valohoito ja aurinko helpottaa selkeästi. Lapsena ollut jonkin verran taiveihottumaa ja (varmaankin edelleen) atooppinen iho. Nyt näyttää syksyn saapuessa taas alkavan, ei kiva... 😞

Joku terapeutti taisi sanoa, että viha ilmenee joskus kutinana. Ehkä se on sitä, voin helposti uskoa.