Hei,
Ehkäpä olen jotenkin joutunut sen harhan piiriin että ainoa oikea onnellisuus piilee "täydellisessä" perheessä,vaikka tiedän senkin totuuden että välttämättä monenkaan kodissa ei eletä täyttä onnea.
Ehkäpä mittaankin omanarvontuntoani tällä asialla,toivon että saisin paikan epäonnistumisilleni ja pyyhkiä kaiken "pahan" sisältäni pois...näinhän se ei mene.Onnellisuus on kuitenkin sisälläni..
Ehkä luulen että puoliso talossa helpottaisi elämääni,arjen jakaminen ja taloudellisen vastuun puolittaminen toisivat helpotusta joka nyt vie elämältä liikaa voimia.Kuvittelen että joku muu kuin lasten isä ottaisi vastuuta harteilleen..
Sehän se omanarvontunto ja ylpeys,valitettavasti henkinen väkivalta vei sen minulta.Olen yrittänyt tehdä kaikkeni jotta saisin oman itseni taas palaamaan.En vain löydä keinoa ja en tiedä saanko sitä yksin korjattua.Paljon olen edistynyt siitä naisesta joka itki haukuttuna maassa.
En enää laske elämääni miehen varaan,ja yritän jatkaa itseni korjaamista tämän parisuhteen sisällä.
Oman elämänsä kanssa sokeutuu,on helpompi kertoa toiselle kuinka tekisi vastaavassa tilanteessa ja ehkäpä tiedän itsekkin mitä tehdä mutta miksi itsensä onnelliseksi tekeminen on näin vaikeaa?Liian monet vastoinkäymiset ovat lannistaneet,nujertaneet, jotenkin niistä olisi riuhtaistava itsensä irti..
ehkäpä sisälläni on häpeää,ajattelen että minuakin arvostettaisiin enemmän jos talossa asuisi mies.
Kiitos halauksista,se saa kaikki voimaan hyvin.
Hei taas,
haaveilussa ei ole mitään pahaa, päin vastoin se vahvistaa sydäntä ja tuulettaa mieltä
Mielestäni olet rohkea päätöksessäsi olla muuttamatta jos kerran tuntuu, ettet halua. Millä tavalla tilanne olisi erilainen jos hän muuttaisi teidän luoksenne? Onko tilanteessanne minkäänlaisen kompromissin mahdollisuutta, eli voitteko tulla toisiamme puoleenväliin vastaan?
Minusta kuullostaa siltä, että olet päättänyt pysyä suhteessa joka tapauksessa. Jos se pitää paikkansa, voisit yrittää tietoisesti kiinnittää huomion asioihin, jotka ovat elämässäsi tosi hyvin ja yrittää löytää niistä sitä arkipäivän onnea. Kirjoitat, että sulla on terveet lapset ja rakkautta elämässäsi, vaikkei ehkä ihan siinä muodossa ja määrässä, jossa toivot. Tuossa on jo paljon onnea! Se, ettei onni täyty aina sillä tavalla kuin haaveilemme ei välttämättä tarkoita sitä, että onnemme olisi jotenkin puolinaista. Koeta löytää itsestäsi ja lähipiiristäsi voimaa ja ylpeyttä. Tiedän, että "ylpeys" sanalla on suomen kielessä negatiivinen kaiku, mutta en nyt keksi parempaakaan sanaa ja tarkoitan ylpeydellä tervettä omanarvontuntoa, en koppavuutta. Elämästäsi löytyy varmasti voimalähteitä jotka voivat auttaa sinua jaksamaan. Ja kuten sanoit, ehkä suhteessasi on siemen yhteiseen elämään. Älä kuitenkaan laske sen varaan vaan koeta jollain tavalla elää tietoisesti tätä elämä mikä sinulla on nyt.
Halaus ja