Kyllä hyväksyn esiaviollisen seksin. Koen kuitenkin seksin kuuluvan pitkään, läheiseen ja kiinteään ihmissuhteeseen. En siis kannata seksiä lyhyissä suhteissa, enkä varsinkaan yhden illan suhteissa. Jos joku niitä harrastaa, sitä en tuomitse, se on jokaisen oma asia - en minä mikään tuomari ole. Toivon kuitenkin että omat lapset aikanaan eivät harrastaisi yhden illan seksijuttuja.
Olin itse pitkään vuosikausia avoliitossa (ja kihloissa). Naimisiin menimme vasta kun halusimme lapsia. Halusin, että mahdolliset lapset syntyisivät avioliittoon, ja niin tapahtuikin. Toivon myös, että omat lapset sitten aikanaan elävät ensin avoliitossa ja kokeilevat käytännössä, miltä arkinen elämä sekseineen päivineen tuntuu tuon valitun kanssa. Jos he sitten tuntevat elämän rullaavan, toivon, että he haluaisivat mennä naimisiin, ennen kuin toivovat perheenlisäystä. Mutta nämä ovat vain toiveita, lapset elävät elämänsä siten kuten parhaaksi näkevät.
Kysyit myös, että jos seurakunnan pappi ei hyväksy esiaviollista seksiä, niin jos kuitenkin sitä harrastaa, niin pitäskö erota seurakunnasta?
- Ei minusta. Seurakuntaan kuuluminen ja uskovaisuus ei ole minusta seksikysymys, vaan paljon muuta ja suurempaa.