erota vai jatkaa, taas kerran?
Olen kahden lapsen yh-äiti, lapset 6- ja 8-v.
Mikä neuvoksi, olen seurustellut 3 v. miesystäväni kanssa.Emme asu yhdessä, siitäkin ollut puhetta monta kertaa. Rakastuimme ensi silmäyksellä ja ensimmäiset 3 kk olin aivan taivaissa, kunnes putosin ja rajusti. Eli ensimmäisen riidan tultua hän vain kylmästi lähti eikä suostunut puhumaan kanssani, ei selittämään, ei mitään. No, saimme asiat 2 viikon kuluttua sovittua ja jatkoimme. Nyt näitä erotilanteita on jo 5-6, aina n. 3-5 kk välein. Asia alkaa aivan pienestä riidasta, kun yritän pyytää anteeksi ja sopia, hän suuttuu, jättää minut pimentoon, siis ei suostu puhumaan, ei vastaa viesteihin. Sitten menee pari päivää, alkaa hirveä tekstiviestisota, huorittelua, ym haukkumista, 2 viikon kohdalla hän leppyy ja haluaa jutella, ja lupaa ettei tällaista tilannetta enää tulee, kunnes taas olemme siinä.
Ja nyt olemme siinä taas, ainut ero tässä riidassa, että lapseni koko ajan kyselevät, ollaanko jo sovittu ja nuorimmaiseni uhkasi aamulla tappaa itsensä, jos ei sovita!!! Sain aikaimoisen herätyksen. Olen aikaisemmillakin kerroilla yrittänyt repiä itseni irti tästä suhteesta, mutta kun toista rakastaa ja hän lupaa aina asioiden muuttuvan, olemme jatkaneet. Puhetta ollut ammattiavusta, riitelyn opettelusta, mutta aina ne jääneet. Mitä teen?!! En halua lasteni kärsivän ja oppivan tällaista riitelymallia, onko ainut tie todella lopettaa koko juttu? Olen aivan rikki, en syö, en nuku….😭😑❓