hei ja kaunis kiitos kaikille keskuteluun osallistuneille, kommenttinne ovat minulle kultaakin kalliimpia. tunnen samoja tunteita, siis näen samaa painajaista, kuten joku hyvin kuvaili. onnellisesta elämästäni tuli jokapäiväinen painajainen aika tarkalleen 4kk sitten.
toki tuska on muuttanut muotoaan, alkuun se oli vaativampaa ja vei minulta toimintakyvyn. nyt se ei enää sitä tee ja olen hetkiä, pidempiäkin jo pirteä ja iloinen. ajattelen sen jotenkin niin että ne ovat minun hetkiäni, silloin en mieti, nautin kevyestä olosta. oi, jospa olisin osannut arvostaa sitä silloin ku se oli arkipäivää. vaan mitäpä tietäisimme onnesta, jos emme kokisi näitä suruja.
meillä on kauniit läheiset välit, olemme myös sitä mieltä että aika voisi ehkä korjata asioita? siihen tosin koitan olla uskomatta ja surra tätä eroa pysyvänä. mikä on hieman hankalaa, koska ex kuluu edelleen elämääni viikoittain. hän on alkanut osoittaa pieniä uudelleen kiinnostumisen merkkejä (nyt hän alkaa olla selvemmillä omien ongelmiensa kanssa, samoin kuin minä) jotka johtivat eroon. suhde ei siis ollut se joka oli vikana. tätä on hankala selittää mutta tärkeintä on että me tiedämme. olen kuitenkin muuttunut niin araksi, pieneksi olennoksi etten uskalla puhua asioista kuin pieni hetki kerrallaan, vain sen verran kun kestän. teen sen niin koska rakastan itseäni ja en halua satuttaa enää enempää, minua siis. aikahan sen näyttää miten käy.
tämä taival on kuitenkin ollut jotain sellaista joka on saanut minut nostamaan eronneet ja siitä selvinneet suurelle jalustalle. ei ole helppoa kohdata itseään kaikkine heikkouksineen, niskassa myös itsetunnnon täydellinen romahdus sekä syyllisyys ja suru. riippuen tilanteesta myös painava viha. tätä en tuntenut itse. oilin kyllä vihainen tietyistä asioista ja miten ne hoidettiin, mutta vihaa en tuntenut. pahinta on ollut ja on edelleen se pohjaton yksin olon tunne, ei ole ketään kenen kanssa näitä asioita jakaa, kenen vuoksi tekisin ruokaa, kenen kainaloon käperryn illalla. tunnen oloni äärimmäisen turvattomaksi. minulla on kasapäin ystäviä, jotka ovatkin olleet suurena tukena, tai erityisesti yksi ja äitini sekä sukulaisnainen. heille olen voinut soittaa kauhupuheluita yöllä ja olen siitä ikuisesti kiitollinen. olen kuitenkin suurinta työtä tehnyt itse. olen ehkä kasvanut hieman? tai ehkä huomaan sen sitten kun eheydyn, jos niin koskaan käy.
ainut lohtuni pimeinä hetkinä on se että suru ei minua tapa vaan helpottaa ajan myötä. en ehkä enää puolen vuoden päästä koe näin suurta ahdistusta asiaa miettiessäni? TOIVOTTAVASTI. pakkohan sen on mennä niin. muuten kuolema korjaa minut.
joku sanoi ketjussa hyvin,että miten sinne asti jaksaa sinnitellä? siihen minulla ei ole suoraa vastausta, mutta ehkä semmoinen keino helpottaa että ottaa vain päivän kerrallaan, tai ihan vaan hetken, nyt teen tämän ruoan, sitten nautin pitkän suihkun ja sitten menen töihin. ja katsotaan sitten uusiksi. itku, ah se helpottaa. pelottavaa on se ettei sitä enää niin helposti tule, vaan vain rintaa puristava kauhunsekainen tunne siitä missä toinen on nyt ja mitä tekee. se on pahinta. onneksi ei ole jokaoäiväistä.
eron tuskan ymmärtää, kaatuvathan kaikki haaveet, lupaukset, suunnitelmat, kaikki se mitä piti olla ikuisesti, tuo tuossa vierellä tuli mitä tahansa ja sitten PAM ja olet yksin. voi luoja miten se tuntuu pahalta. toivo että teillä kaikilla on ystäviä, edes yksi, joka nostaa pahimmista kuopista ja potkii vähän eteenpäin. en olisi itse selvinnyt ilman.
Etsijä, sanoit hyvine ttä tämän läpikäyminen vaatii itseensä käpertymistä, sitä olen viime aikoina harrastanut. se on pelottavaa ja ahdistavaa olla näiden ajatusten kanssa yksin, mutta se on pakko. sen verran mussa on taisteluhenkeä että muahan ei nujerreta, rakkaus ei mua nujerra.
suurin pelkoni on toki etten enää koskaan rakastu, en koskaan enää saa/kelpuuta rinnalleni ketään joka ei ole hän ja sehän vasta tregedia olisin. sitten muutan intiaan ja poltan kaikki sillat takanani, kuulostaa hassulta mutta se on lohduttava ajatus. voisin kadota, mennä parantumaan johonki ja nuolemaan haavani, jonnekkin missä olen minä vain, enkä erosurussa kärvistelevä ja säälittävä olento.
Oma ex ei ole koskaan sanonut minulle että koitapas piristyä ja olla onnellinen ja hyräillä??? jos hän niin olisi tehnyt, olisin sanonut ettet tiedä miten lähellä henkisen kuoleman portteja olen käynyt että turpa kiinni vaan. minua suorastaan raivostuttaa ettei hän tiedä miten pahasti kärsi silloin aluksi, toisaalta hän kyllä tietää, tunteehan hän minut. haluaisin silti vähän kehuskella että mussa pihisee henki edelleen, että en sittemmin kuollutkaan vaikka niin kai pelkäsitkin. hän kärsi suuresti kivustani. hän itki viikkoja putkeen vain siksi että näki miten pahasti minuun sattui. noh, ratkaisut on jo tehty ja olemme molemmat hengissä. hänestä en ollut missään vaiheessa huolissani, oman kuolemani jo ennustin, en tarkoita nyt itsemurha ajatuksia, semmoista en ole kokenut. enkä masennusta. kiitos siitä, sehän olisi vielä puuttunutkin.tässä tuskassa on taivaltamista ihan muutenkin.
jatkakaa kirjoittelua, se piristää päivääni. me selviämme kyllä.