Erosta selviytymien?
Erot on nykyään niin yleisiä ja arkipäiväisiä. Joka toinen kavereistakin on eronut. Ja omat vanhemmatkin erosivat silloin kun olin lapsi. Silloin eroon liittyi vielä häpeää. Ja lapsella syyllinen olo siitä että vanhemmat tekivät sellaisen päätöksen.
Nyt olen itse keskellä eroprosessia ja melkoisen hukassa. Kaikki tuhtuu hankalalta ja ympärillä vallitsee ymmärtämätön kaaos. Suhde mieheen on täysin kuollut ja jo melkein kuopattukin. Lasten puolesta olen murheellinen ja pettynyt. Mies kun on lapsetkin hylännyt kokonaan.
Mistään asioista emme ole sopineet keskenään. Mies pitää jossain tietämättömissä yksikseen mykkäkoulua. Ei vastaa puhelimeen, viesteihin eikä sähköpostiin. Velvollisuutensa esim. elatusapuun on jättänyt hoitamatta eikä tule esim. lastenvalvojalle tekemään sopimuksia.
Itse taidan olla täysin uusavuton kun tuntuu etten osaa hoitaa mitään arkisia asioita itsekseni. Auto varsinkin on murhe ja pelotus. Pelkään että se leviää käsiin ja kaikkea muuta mahdollista. Renkaidenkin vaihtoa pelkäsin ja ahdistin monta viikkoa.
Yhteiseloa on takana melkein kakskyt vuotta. Lapsia kaksi ja velkainen omakotitalo. Yritän nyt muuttaa omaan kotiin pois tästä kaaoksesta ja ahdistuksen laaksosta. Tuntuu tosi vaikealta viedä lapsilta koti kun vielä samalla menettävät isänsä. Taloon en voi jäädä kun en jaksa hoitaa sitä sen hajotessa vähän joka nurkasta.
Mies on kyllä ollut kuvioissa mukana niin vähän että yksinhuoltaja oon ollut jo vuosikaudet mutta nyt isän puuttuminen on totaalista. Miten siinä tukea lapsia. Mitä niiden mielessä liikkuu. Hylätyksi tuleminen?
Itse pääsin eroon henkisestä väkivallasta ja kiusaamisesta. Tai pääsen kunhan tämä kaikki joskus on ohi ja uusi elämä alkanut. Miten vaan jaksaa siihen saakka. Ja mistä voimat elää tämän piinaavan ahdistuksen kanssa.
Lisäksi kaverina matkassa on kaksisuuntainen mielalahäiriö vaihteluineen, erityistä apua tarvitseva ja haastava lapsi ja parhaassa murrosiässä elävä nuori.
Mistä sen voiman nyt ammentaisi. Kertokaa omista kokemuksista miten olette päässeet eteenpäin tästä tai jos ahdistelette erossa niin niitä fiiliksiä.