Eroon mustasukkaisuudesta – mistä apua?

Eroon mustasukkaisuudesta - mistä apua?

Käyttäjä Sartza aloittanut aikaan 23.12.2015 klo 19:30 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Sartza kirjoittanut 23.12.2015 klo 19:30

Moikka!

Olen täällä ihan uusi enkä oikein tiedä, miten aloittaisin tämän mun jutun. Mutta tossa otsikossa se näkyykin.

Oon ollu aina aika mustasukkainen parisuhteen toisesta osapuolesta. Muutama parisuhde jo takana, keski-ikä häämöttää. Yleensä suhteen edetessä mustasukkaisuus on helpottanut ainakin jonkin verran tai sitten se toinen osapuoli vaan on tottunut minuun ja minun oikkuihin.

Nyt mulla on ihan superihana parisuhde. Ongelma on, että miesystävälläni on paljon naispuolisia ystäviä. Ongelma on siis ongelma minulle, kun saan valtavia mustasukkaisuuskohtauksia ja koen itseni ulkopuoliseksi seuratessani heidän keskustelujaan somessa. Tiedostan sen, että mieheni on todella kiltti ja uskollinen minulle. En osaa kuvitella, että hän pettäisi minua. Silti tuntuu, että jotain naksahtaa päässä ja hajoan, kun saan mustasukkaisuuskohtauksen. Nyt ollaan ajauduttu siihen pisteeseen, että jos en saa tätä ongelmaa jotenkin haltuun, niin ihana mies on entinen mies. Hän on ihan uupunut minun kanssani. Samoin olen itse. Mä tarviin apua! Mutta en tiedä, mistä lähden hakemaan ja miten. Tai osaisitteko te auttaa täällä? En halua menettää tätä miestä!

Käyttäjä Tuulia66 kirjoittanut 03.01.2023 klo 08:37

Hei. Minuakin on syytetty turhasta mustasukkaisuudesta. No, se mitä alunperinkin pidin vääränä kun ollaan parisuhteessa osoittautui että olin oikeassa, en ollut turhaan mustasukkainen ja epäluuloinen. vuosien liitto kariutui. Ei sitä oltu tarkoitettukaan olemaan, minä olin vain siinä vaiheessa silloin, että mikä tai kuka tahansa kelpaa kunhan en ole yksin. Eli en alkanut suhdetta edes terveeltä pohjalta. Yritin kasvattaa miestäni mieheksi, muttei hän kyennyt, hänellä oli omia traumoja joita ei halunnut selvittää ja parantua niistä. Nyt kun olen alkanut tänne kirjoittamaan eri aihepiirissä niin tajuan, että meidän liitto oli jo alunperin tuhoon tuomittu, ei sitä olisi saanut edes solmia. Mutta minä olin jääräpää enkä suostunut sitä myöntämään. Ja kaikenlisäksi minulla on voimakas hoivavietti, liiallinen säälin tunne yms. jotka eivät ole hyviä ominaisuuksia parisuhteessa.... myönnän että minussakin on vikaa..