Eron loputon suru
Haluan alkuun sanoa että olen normaalisti todella vahva ihminen. Olen kokenut paljon enemmän kuin ikäiseni ja kaiken olen tehnyt hieman ”kovemman” kautta. Olen luja ja vahva ihminen, joka ei ole lannistunut isompienkaan asioiden edessä ja sen takia olen menestynyt elämässäni, kunnes tapahtui seuraavaa.
Erosin avopuolisostani noin 5-6kk sitten, jonka jälkeen jouduimme asumaan vielä yhdessä yli 4kk. Surutyö on ollut todella vaikeaa ja auringonpaiste ei pääse vain minulle asti. Töistä olen joutunut olemaan sairaslomalla suruni takia monta kuukautta, mikä saa minuun vielä enemmän surua koska pidän työstäni, mutta tässä tilanteessa töissä käyminen ei ole todellakaan mahdollista ja kaiken lisäksi se vieläpä pelottaa. Kaikki pelottaa. Minun elämäni parisuhteet ovat kaikki loppuneet naisen päätökseen ja yleensä syihin ”en vain halua”, kuten myös tämäkin. Hän sanoo rakastavansa minua, muttei halua seurustella kanssani koska ei tunne samallalailla kuin esimerkiksi hänen ystäväpariskuntansa tuntee toisiaan kohtaa. Tuntuu kuin minä olisin pettänyt meidät omassa suhteessamme, olemalla vääränlainen. Olen tavallaan joutunut loputtomaan limboon, mistä ei pääse taakse eikä eteenpäin vaan jämähtää siihen välille. En halunnut tätä missään nimessä ja alunperin tämä tuli kaiken lisäksi aivan puskista. Luulin meidän olevan onnellisia. Itse olin oikeasti onnellinen ensimmäista kertaa elämässäni. Koko elämäni on ollut yhtä pyörremyrskyä, minkä takia uskonkin tämän surun olevan erittäin hankala prosessoida. Rakastan edelleen kyseistä naista enemmän kuin elämää, enkä missään nimessä halua menettää häntä kokonaan, mutta jo ajatus hänestä toisen miehen kanssa saa silmät vettymään. Kiuasaan itseäni ajatuksella siitä, että kyllä hän vielä minut haluaa takaisin, mutta ei. Nykyään en jaksa edes esittää pirteää, koska en vain pysty. Itken satunnaisesti jopa kaupan kassalla, koska jokin muistuttaa hänestä. En voi kuunnella radiota koska pelkään kuulevani jonkin laulun, mikä muistuttaa. Yritän välttää itkemistä koska se tekee jo kipeää.
Olen täysin lamaantunut, eikä oikeastaan mikään huvita. Viinaa tulee silloin tällöin juotua vain koska haluan hetken rauhan surulta, mutta todellisuudessahan se vain pahentaa sitä. Koska luulin että minä ja hän olemme yhdessä kunnes se viimeinen potku onkin tyhjää. Olen laihtunut useita kiloja, mikä on ehkä ainut positiivinen asia minun mielestäni, ja aiheuttaa sekin fyysistä pahoinvointia. Olen nukkunut erittäin huonosti viimeisen 4kk ajan ja energiataso on aivan finaalissa. Tuntuu kuin hullun puheelta, mutta iltaisin kuvittelen hänen olevan siinä vieressä ja ottavan minun käteni hänen käteen. Se on ainut tapa unensaamiselle, eikä se nyt hittolainen hirveän tervettä ole.
Läheiseni ovat minusta huolissaan, enkä halua aiheuttaa muille ylimääräistä stressiä.
Nyt olen tilanteeessa mistä en näe ulospääsyä ja loputon itkeminen on tehnyt jo vahinkoa silmäluomilleni. Olen jo kirjoittanut kirjeenkin, jos tilanne huononee niin huonoksi etten vain enää yksinkertaisesti jaksa. Elämästä pitää löytää jotain hyvää jotta sitä voi jatkaa, mutta entäs jos kaikki hyvä tuntuu täysin mitättömältä täysin särkyneen sydämen kanssa. Tätä en toivoisi edes pahimmalle viholliselleni. En tiedä edes miksi kirjoitan tänne, tuntuu vain siltä että jos en kohta tee jotain, en välttämättä selviä.
Kiitos valmiiksi ja pahoittelen pitkää teksiä.