Ero muuttui järkevästi kommunikaatiosta kaaokseksi

Ero muuttui järkevästi kommunikaatiosta kaaokseksi

Käyttäjä PilvenTakanaAurinko aloittanut aikaan 25.01.2017 klo 12:44 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä PilvenTakanaAurinko kirjoittanut 25.01.2017 klo 12:44

Hei.
Olen uusi täällä. Olen eronnut viime vuonna pitkästä avioliitosta ja parisuhteesta. Yhteistä taivalta oli takana yli 10 vuotta. Aina olemme exän kanssa keskustelleet järkevästi ja erokin oli varsin asiallinen ja kommunikaatio ja lapsen asioiden hoito on sujunut asiallisesti. Kumpikin aloitti uutta elämää ja sopeuduimme että kummallakin on uusi orastava parisuhde.

Hetkessä kaikki muuttui. Exän uusi nainen alkoi ahdistella minua asiattomilla viesteillä yhtäkkia, hän ei pitänyt kun puutuin lapseni kuvien julkaisuun sosiaalisessa mediassa. Yhtäkkiä minä olen säälittävä ja kiero ex-vaimo, joka ei osaa olla tunkematta nenääni heidän parisuhteesee. En ole heidän parisuhteesta kiinnostunut ja toivon exälleni vain kaikkea hyvää. Hän on hyvöää järkevä mies.

Ikävä kyllä pahasti näyttää siltä että exän naisystävä on erittäin manipuloiva ja omaa paljon narsistisia piirteitä.

Järkytyin hänen viesteistään, ja välitin ne exälle. En vastannut viesteihin enkä aiokaan. Tämän sanoin myös exälle.

Ainoa mitä voin toivoa että lapseni ei joudu hänen kärsimään hänen luonteen epämiellyttävistä ja sanoisin jooa sairaista puolista. Ymmärrän että hän voi kokea minut uhkaksi koska pitkä historia takana. Mutta syyttä. Exän ja minun parisuhde on ohi, meidän suhde on lapsen kautta pakollinen vanhempien välinen suhde.

Onko ketään joka on kokenut samaa? Miten tästä selviää ja kuinka tähän sopeutuu?