Olemme olleet vaimoni kanssa naimisissa melkein 40 vuotta. Seurustelun toistemme kanssa aloitimme, kun olimme molemmat 16-vuotiaita. Elämän varrella meille on siunautunut 4 lasta, joista nuorimmainen muutti omaan asuntoonsa 2009. Vaimoni on kärsinyt masennuksesta 2000-luvun alusta alkaen ja olen yrittänyt auttaa häntä parhaani mukaan. Vaimoni hakeutui kehotuksestani terapeutille, jossa on käynyt nyt noin 2 vuotta. Viimeiset vuotemme ovat olleet hyvin riitaisia ja olemme tiuskineet toisillemme hyvinkin pienistä asioista. Toisinaan ”mykkäkoulua” on kestänyt pitkiäkin aikoja. Vaimoni käy töissä ja arkiviikonpäivien illoiksi sekä sunnuntaiksi hän on järjestänyt itselleen omaa ohjelmaa:jumppaa,terapeuttia yms ja kun hän iltaisin tulee kotiin on hän jo niin väsynyt ettei jaksa enää keskustella vaan vetäytyy omaan huoneeseensa. Lauantaisin meillä on yhteistä kaupassa käynti ja siivous, jonka jälkeen vaimoni joko lähtee kaupungille tai vetäytyy jälleen omaan huoneeseensa. Näin on jatkunut suhteessamme viimeiset 2 vuotta.
Viikko sitten torstaina minua odotti kodissa yllätys, kun tulin töistä kotiin. Keittiön pöydällä oli kirje, jossa vaimoni ilmoitti muuttaneensa pois kotoa, koska ei jaksa enää elää kanssani. Perusteluina olivat muun muassa riitelymme, mykkäkoulu, halu parantua. Tiesin, että meillä ei mene hyvin, mutta tuo minkä vaimoni teki ja eroamisen hoiti kirjeitse oli minulle erittäin suuri järkytys.
Olen nyt runsaan viikon yrittänyt ymmärtää mikä meni pieleen suhteessamme.En ole voinut asiasta kertoa kuin muutamalle työkaverilleni ja heiltä en ole saanut kuin sääliä.
Tällä hetkellä elämäni on täysin tyhjän päällä.
Toivoisin henkilöltä, jolla on kokemuksia vastaavasta tilanteesta, kertomaan mitä tästä suunnattomasta katkeruuden ja vihan tunteesta voi päästä eroon.