Epävakaa persoonallisuushäiriö parisuhteessa
Haluan kertoa omasta kokemuksestani tänne ja ehkä saada jotain neuvoja, miten suhtautua tilanteeseen ja miten jatkaa elämääni. 🙁
Eli seurustelin siis melkein vuoden ajan miehen kanssa, joka kärsii tästä epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja sen lisäksi vakavasta masennuksesta. Yli kuukausi sitten hän jätti minut aivan yllättäen. Eroa edeltävänä päivänä hän sanoi, kuinka olen hänen elämänsä rakkaus ja että ei voisi toivoa itselleen parempaa tyttöystävää. Muutenkin meillä oli mennyt tosi hyvin ja olen ollut hänelle ainoastaan rakastava tyttöystävä ja yrittänyt tukea sekä ymmärtää häntä parhaani mukaan. Seuraavana päivänä hän sai kuitenkin ihan hirveän kohtauksen siitä, kun en ollut laittanut hänellä ”hyvää huomenta” -viestiä heti herätessäni, niin kuin meillä on ollut yleensä tapana laittaa toisillemme. Joskus voi jäädä laittamatta, kuten silloin ja selitin hänelle tilanteeni ja painotin vielä sitä, kuinka se ei tee poikaystävästäni yhtään vähemmän tärkeää, kun en sitä viestiä kerennyt hänelle laittaa silloin. Tämän jälkeen hän yllättäen haukkui minut aivan pystyyn, käski painua helvettiin ja sanoi, ettei halua kuulla minusta enää IKINÄ mitään. Sitten hän esti minut joka paikassa. No, pari viikkoa sitten hän oli poistanut estot ja sain muutaman viestin, joissa hän haukkui minua hulluksi ja käski etsimään uuden hänen tilalleen.
Olen ihan tyrmistynyt tästä kaikesta, miten hän voi yhtäkkiä vihata minua, vaikka en ole tehnyt mielestäni mitään väärää? 🙁 En ole kuullut hänestä nyt mitään pariin viikkoon, enkä tiedä mitä minun pitäisi ”odottaa” nyt. Hänellä on kyllä aikaisemminkin ollut huonompia kausia, mutta ne eivät oo kestäneet ihan näin pitkään tai ollut muutenkaan ihan näin vihamielisiä. Aina ennen hän on myös tullut pahoittelemaan käytöstään jotenkin, mutta tämä tilanne on kestänyt nyt tosi pitkään. Olen alkanut kyseenalaistamaan omaa todellisuudentajua ja välissä syytellytkin itseäni kaikesta, että olenko tosiaan näin huono ja riittämätön, mutta sitten ymmärrän, että kyse on vain hänen sairaudestaan 🙁 Toivoisin, että saisin häneltä vielä edes sen anteeksipyynnön… Ja jos hän nyt tulee takaisin, niin en ota häntä elämääni enää, ellei hän hae apua itselleen.
Onko jollain samanlaisia kokemuksia? 🙁 Tämä tilanne on henkisesti erittäin raskas ja uuvuttava…
- Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 5 kuukautta sitten. Syy: Välien lisäys