Epätoivoinen

Epätoivoinen

Käyttäjä lumiakka aloittanut aikaan 18.12.2005 klo 22:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä lumiakka kirjoittanut 18.12.2005 klo 22:06

Hei

Mitä minä teen, olo hyvin ahdistunut ja kaikki masentaa. Mies lisännyt juomistaan, jäi nyt lomalle ja on 2 viikkoa lomalla. On juonut jo pe alkaen. Itse saan raivokohtaiksia, iltapäivän itkin vain enkä jaksanut tehdä mitään, nukuin jonkin aikaa. Onko nyt aika sanoa miehelle että pakkaa laukkunsa ja lähtee? Pelkään että olen pian hermoraunuo, en jaksa katsella humalaista miestä kauaa. Yleensä tykkään laittaa joulua, nyt ei mikään kiinnosta.
Kukaan ystävä tai tuttukaan ei tunnu olevan kiinnostunut vaikka joku harva tietää helvetistä missä elämme. Murrosikäinen on hermona ja huutaa kaikille. Miä olen miltei rahaton, mies ei anna rahaa.
Kun olisi joku joka kuuntelisi ja jolle voisi purkaa pahaa oloa. Mistä sellaisen henkilön löydän?
Onko se nyt Al anon vai joku muu paikka?

Käyttäjä atsalea kirjoittanut 19.12.2005 klo 12:13

Hei lumiakka,

tosi pahalta tuntuu, kun tilanteesi on niin paha ja voimat on loppu ja joulua pitäs valmistella jne.

Ei kai sillä niin suurta merkitystä ole, mistä haet apua, mutta apua todella kannattaa nyt hakea 😯🗯️

Jos haluat niin hae apua Al anon tai sitten ihan terveyskeskuksen ensiapuun ja lääkärille kerrot, ettet jaksa ja hän kertoo miten toimia tai mielenterveystoimistoon voit varata ajan (voi olla kovasti jonoja) tai perheneuvolaan ja sano ihmeessä, että tilanne on todella kiireellinen 😮 niin saatat päästä nopeastikin. Tai sitten perheasiainneuvottelukeskukseen tai jollekin oikeusapuviranomaiselle, että saisit selville, miten mies saadaan ulos talosta. Tai mitä siellä teidän paikkakunnalla on tarjolla, mutta hae apua itsesi ja murrosikäisen lapsesi takia, sillä miehesi ei nyt kykene vastuuseen, eikä sitä kannata jäädä odottelemaan, että josko se tilanne siitä paranisi. Kannattaa tehdä selväksi, että sinua ja lastasi ei kohdella noin huonosti. 😠 Voittehan te vielä sitten palata yhteen jos miehesi todella muuttuu ja lopettaa juomisen. Sinun on nyt toimittava - olenpahan vaan sitä mieltä.

Isot halaukset sinulle ja voimia hakea apua! Et ole suinkaan ainoa tällaisessa tilanteessa Suomen maassa.

terv. atsalea