Olen täysin avuton nykyisen parisuhteeni tilan vuoksi. Olemme seurustelleet noin vuoden ja asuneet tästä vuodesta n. 10kk yhdessä. Naisystäväni on raskaana hieman yli kolmannella kuulla. Tiedän, raskaana ollessa mielialat heittelee ym mutta en enää tiedä mitä tehdä.
Parisuhteemme on aina ollut (alkuhuuma!) mukavalla mallilla paitsi raskauden ilmettyä. Harrastamme (vielä) säännöllisesti seksiä ja meidän suhteessamme on läheisyyttä ja hellyyttä.
Nykyän kuitenkin kaikki on huonosti, ahdistaa ym ja tuntuu, että pääasiassa kaikki on minun syytäni.
Minä käyn täysipäiväisesti töissä ja naiseni vain on kotona. Nainen on kotoisin toiselta paikkakunnalta, eikä hänellä ole ystäviä n. 200km sisällä juurikaan (entisiä työkavereita lukuunottamatta). Naisella on kuitenkin lukuisia vanhoja ystäviä (99% miehiä) kenen kanssa hän keskustelee sosiaalisessa mediassa. Naisella on kaksi lasta aikaisemmasta liitosta, joiden kanssa minä tulen loistavasti juttuun ja nämä lapset ovat erittäin mukavia ja helppoja. Nainen valittaa päivittäin, että kuinka häntä ahdistaa olla vain kotona ja että aikoo muuttaa monen sadan kilometrin päähän yksin ja jättää minut tänne. Hän ei kuitenkaan tee elettäkään tutustuakseen alueeseen, jossa on nyt pari vuotta asunut. Hän joutui jäädä pois töistään, sillä ei voinut raskaudesta johtuen turvallisesti työskennellä kyseisessä ammatissa.
Tätä niin sanottua epävakautta on kulunut nyt n. 2 kuukautta, joista viimeisen kolmen viikon aikana on karkeasti ollut 4 paskaa päivää ja 1 ihan ok päivä. Viimeisten päivien aikana eron merkit ovat olleet naisen puolelta hyvin selkeästi ilmaistuna.
Hän myös käyttäytyy minua kohtaan hyvin törkeästi ja ilkeästi mm. kertomalla suoraan että hän kyllä pärjää yksin ja hän ei halua, että tuleva lapsi saa nähdä koskaan isäänsä. Hän myös sanoo, että voi hyvin kertoa sosiaaliviranomaisille ettei mukamas tiedä kuka isä on ja näin rajoittaa minun tapaamistani lapsen kanssa. Hän toistelee jatkuvasti, että hänestä tuntuu etten oikeasti rakasta tulevaa lastani ja en välitä hänestä.
Hän puhuu tulevasta lapsestamme, että ”voit hoitaa velvollisuutesi mutta ei haittaa jos et tahdo”. Olen tunne-elämältäni hyvin sekaisin sekä kroppani alkaa fyysisesti voida pahoin (olen melkoinen jännittäjä ja stressaaja muutenkin). En enää tiedä mitä tehdä.
Itkettää, ahdistaa, raivostuttaa jatkuvasti. Pahinta on se, että kun suurin kriisi on ohi niin saattaa mennä päivä tai kaksi niin on kuin ei olisi mitään ikinä tapahtunutkaan. Hän kertoo usein, että olen paras, ihanin ja kiltein mies ketä hän voi saada mutta kuitenkin tahtoo muuttaa yksin kauas pois, sillä kaikki vain ärsyttää. Aluksi hän pohti, että muuttaisi raskauden ajaksi pois yksin asumaan sosiaalituen voimin. Nyt asia on kääntynyt niin, että eroaisimme lopullisesti ja hän muuttaisi pois. Oli niin tai näin, en usko, että jos hän muuttaisi raskauden ajaksi n. 300km päähän, että hän olisi sen jälkeen valmis palaamaan takaisin.
Kirjoitushetkellä on taas ”kriisi päällä”.
Apua kaivataan, lähinnä oli pakko vain päästä avautumaan sillä ei ole juuri ketään kenelle jutella.