Epäluottamus pilaa suhdetta

Epäluottamus pilaa suhdetta

Käyttäjä Mariana aloittanut aikaan 18.03.2005 klo 09:28 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mariana kirjoittanut 18.03.2005 klo 09:28

Olen seurustellut nykyisen kanssa parisen vuotta, ja oikeastaan koko ajan on ollut luottamuspulaa, eli juttu rassannut minua alusta alkaen. Mies oli vielä aivan kiinni entisessään kun aloimme seurustelemaan, vaikkakin kielsi tämän minulta. Piti salassa yhteyttä ja tapaili tätä joskus, sanoi minulle tekevänsä ihan muuta. Heillä ei ole lapsia tms. suhdekaan ei ollut kovin pitkä.

Aiheesta käytiin monet riidat, mies itse oli ja on mustasukkainen jos minä olen tekemisissä jonkun miehen kanssa, vaikkapa oman eksäni. Hän ei voi käsittää miksi mun pitäisi olla missään yhteydessä entiseni kanssa, mutta itse on salassa omansa. Hän aloitti tuon eksänsä kanssa salassa yhteilyn jo ennen kuin olimme keskenämme puhuneet salaakaan hänen vanhasta suhteesta, eli kyse ei ole ainakaan siitä että pitäisi salailla koska olen niin ylettömän mustasukkainen. En tiedä mikä on tilanne nykyään, ainakaan minun aikanani ei tule viestejä enää. Mies sanoo ettei ole ollut pitkiin aikoihin enää missään tekemisissä naisen kanssa, mutta tiedän ettei asia todellisuudessa ainakaan ihan niin ole. En pysty luottamaan, kun tiedän että hän on valehdellut minulle monet kerrat. Mulle selvisi, että oli vuosi sitten tavannut(yleisellä paikalla) entisensä ja viettänyt illan tämän kanssa, mies kieltää asian erittäin jyrkästi, katsoo silmiin ja kysyy miksi hän minulle valehtelisi. En usko että muuten tapailevat juurikaan, mutta koska tiedän hänen valehdelleen niin en pysty luottamaan mitä tekee ja vaikka joskus taas tekisi samanlaista! Asia ei sattuisi, jos näkisin että he ovat kavereita, mutta tiedän että molemmilla puolella flirttiä ja syvempiä tunteita. Ehkä siis nyt ovat jo päässeet toisistaan yli, mutta minua loukkaa aiemmat tapahtumat ja valheet ihan suunnattomasti! Olen koittanut puhua näistä miehelle monet kerrat, hän joko kieltää kaiken, alkaa puhua muusta tai pistää vitsiksi. En koe että asiat selviää. Kirjoittanutkin olen, siihen hän vain sanoi että tahtoo olla mun kanssani.

Miten pystyn häneen luottamaan? Ja kannattaako yrittääkään? Epäilen yleensäkin hänen moraaliaan. Jos hän lähtee yksin jonnekin, en voi olla varma että minulla voisi olla luottamista häneen. On jo osoittanut, että pystyy tekemään väärin ja tapailemaan toista, eikä valheet näytä tuntuvan hänestä miltään. Joskus näin myös ohimennen että hänen sähköpostiinsa oli tullut joltain muulta naiselta viesti, kun kysäisin kepposesti kukas tuo, niin mies valehteli tämänkin asian. Myöhemmin selvitimme jutun, on pitänyt yhteyttä aikanamme myös yhden toisen kanssa. Ihmettelin vain, miksi piti silloinkin ekana valehdella, eikä voinut sanoa ihan rennosti että vanha naispuolinen kaveri tms. Nyt sanoo ettei enää ole kirjoitellut senkään kanssa.

Minusta hän jaksaa olla hyvin mustasukkainen kuitenkin. Mistä voin tietää oikeasti, ovatko vieläkin liian lämpimissä yhteyksissä entisen kanssa? Meillä on ihanaa yhdessä, mies vastaa mulle aina puhelimeen, vietetään paljon aikaa kaksistaan. Tässä mielessä ei epäilyttävää. Mitä te tekisitte?

Käyttäjä tiuku2 kirjoittanut 23.03.2005 klo 14:12

hei mariana!
Elän itse aika samanlaisessa tilanteessa.poikaystäväni ei tosin ole maininnut entistänsä vähään aikaan. Ennen asiasta puhuttiin lähes pävittäin.mieheni on myös todella mustasukkainen minusta.Viimeksi tänään suuttui kun tanssin viikonloppuna hänen ystävänsä kanssa. silti hän on ollut paljon tekemisissä entisensä kanssa ja tiedän että heillä on ollut myös seksiä viime kesänä kun me emme olleet yhdessä.

minä tavallaan kiellän koko tuon ihmisen olemassa olon.en todellakaan ole mikään ihminen neuvomaan, enkä osaakkaan vaikka haluaisin.Tilanteesi vain kuulosti niin samanlaiselta kuin omani.Meidän suhteessa on muitakin ongelmia ja nyt mietin onko mitään järkeä olla yhdessä.

Halusin vain että tiedät että et ole yksin ongelmasi kanssa. Olisi mukava vaihtaa kokemuksia yhdessä.Voimia sulle!

Käyttäjä nada kirjoittanut 24.03.2005 klo 10:26

Hei,
mulla on melkein samanlainen kokemus. Olen seurustellut ja asunutkin pari vuotta
eronneen miehen kanssa. Yhtäkkiä paljastui, että hänellä on ollut hyvinkin läheiset
välit erään työkaverinsa kanssa. Hän oli valehdellut minulle useita kertoja
menemisistään ja tekstiviesteistä. Loukkaannuin tosi paljon kun asia tuli
julki. tietysti hän selitti sitä sillä, ettei halunnut kertoa kun tiesi, että
olisin "turhaan" mustasukkainen - kyse oli kuulemma vain siitä, että hän
oli tukena tälle työkaverilleen, jolla oli avio-ongelmia.

No, joka tapauksessa tämän asian seurauksena suhteeseemme on tullut hyvin
suuri särö - mies syyttää nyt minua monista asioista, omalla "epäluuloisuudellani"
ajoin kuulemma hänet valehtelemaan ja nyt hän ei tunnu edes olevan kovin
varma tästä sitoutumisesta minuun. itse olin siihen valehtelun julkituloon asti ollut
täysin varma että hän on elämäni mies ja olin hoitanut hänen lapsiaan kuin omiani.

Nyt olen ihan varma, että miehelläni on jäänyt eronsa takia jonkinlaisia traumoja, joita
hän käy läpi eikä oikeastaan olisi vielä valmis sitoutumaan minuun.

Olemme käyneet parisuhdeterapiassa, asiat on nyt jo paljon paremmin kuin pari kuukautta
sitten mutta kyllä minun täytyy myöntää, että valehteleminen, epärehellisyys, vilpillisyys...
kaikki ne asiat ovat minulle kuin punainen vaate enkä ole enää varma
rakastanko miestä tarpeeksi ollakseni hänen kanssaan loppuelämäni...

Tällä hetkellä koitan elää päivän kerrallaan ja kuuntelen omaa sisäistä
ääntäni - kyllä sen tietää syvällä sisimmässään mikä on oikein ja mikä väärin,
en aio antaa kohdella itseäni huonosti, elämä on siihen aivan liian lyhyt.
Jos mies vielä jää kiinni valehtelusta tai ei muuta suhtautumistaan minuun,
aion erota.

On ihanaa kun on kevät ja elämä alkaa taas hymyillä!! Tsemppiä!!🙂🌻