entä jos en vaan pidä lapsuudenkodin isästäni?
hei,
minulla on omantunnon vaiva. En pidä lapsuudenkodin isästäni. Asia on aina silloin ajankohtainen, kun minut pyydetään sinne kylään. Tunnen vastenmielisyyttä, enkä haluaisi mennä, mutta menen, koska se on mun isä.
Joskus olen sepitän itelleni, että täytyy mennä, koska se on mun isä. Onko se niin ?
Lisäksi ajattelen, että en halua mennä, koska olen tosi väsynyt aina sen vierailun jälkeen. Isä ja minä olemme aina eläneet eri systeemeissä. Tosi nopeasti nousee karvat pystyyn, kun alkaa kahvipöydässä keskustelu tyrehtyä, kun arvot alkavat paljastua. Minä olen monikulttuurinen ja isä erittäin yksilökeskeinen, epäluuloinen.
Minun monikulttuurisuuteni on ystävällisyyttä ja ei-tuomitsevaa (naapurit tai vähän eriskummalliset ihmiset), isä kannattaa amerikkalaista turva-aita-mentaliteettia naapureiden välille. Mun pitäisi saada ottaa aina joku pappi mukaan sille kyläreissulle, että voisin purkaa sille sydäntäni.
Myös ajattelen, että isälläni on aina ollut perus-alkoholi-ongelma, ja sen luonne ei ole kiva. En haluaisi viettää omia lomapäiviäni sellaisessa seurassa.
Olenkohan liian mukavuudenhaluinen, kun en haluaisi tavata sitä isää?