Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa vuoden päivät. Aloimme vuodenvaihteessa puhua yhteenmuutosta ja sovimme että tämä tapahtuisi ensi keväänä-alkukesästä. Vähän myöhemmin poikaystäväni halusi aikaistaa muuttoamme maaliskuulle, johon tietysti iloisena suostuin. Laitoimme paperit vetämääm ja nyt meille olisi oikein kiva asunto tarjolla. Minä lähtisin mielelläni nykyisestä soluasunnostani uuteen yhteiseen kotiin.
Nyt poikaystäväni on alkanut ämpyillä. Hänen mielestään tämä tuli liian nopeasti ja hän haluaa lykätä muuttoa ainakin kahdella kuukaudella. Syytä hän ei oikein kerro, vaan joka keskustelu kerralla saan uusia syitä tai vanhoja uusina versioina. Koirani, joka on ollut minulla vasta viikon, kärsii eroahdistuksesta joka ilmenee tavaroiden levittelynä aika komeassa mittakaavassa. Olen hankkinut koiralle kahdenlaisia lääkkeitä, koulutus on meneillään ja edistystä alkaa varmasti tapahtua. Muuten koira on oikein mukava ja poikaystäväni pitää siitä kovasti. Koira on siis yksi syy, toinen on opiskelukiireet maalis-huhtikuussa. Olen ties kuinka monta kertaa sanonut että hän saa opiskelurauhansa ja hänen tavaransa ovat turvassa koiraltani, joka ei tuhoa mitään.
Minua harmittaa todella paljon tämä poikaystävän takinkääntö. Todennäköisesti vain kuvittelen, mutta minusta tuntuu ettei hän oikeastaan haluakaan muuttaa kanssani yhteen. Minua ahdistaa asua nykyisessä solukämpässäni kaukana kaikesta. Haluaisin asua kaksin kultani kanssa ja jakaa arkeni rakkaimpani kanssa joka päivä. Onhan toki poikaystäväni lähes koko ajan luonani yökylässä, mutta jostain syystä yhteinen asunto saa hänet varpailleen. En ymmärrä mikä hänen mieltään niin kovasti painaa.
Mikä neuvoksi? 😯🗯️