En uskalla kertoa puolisolle, että luottotietoni ovat menneet.

En uskalla kertoa puolisolle, että luottotietoni ovat menneet.

Käyttäjä Jeduiitta aloittanut aikaan 10.02.2014 klo 20:16 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Jeduiitta kirjoittanut 10.02.2014 klo 20:16

Nyt hän haluaa ostaa yhteisen asunnon. Minäkin haluaisin, mutta en voi kertoa, että minun luottotietoni ovat menneet. Häpeän sitä. Mies on todella jämpti ja tiedän mielipiteet, mitä hänellä on luottotietoja menettäneistä.
Hän haluaa ostaa asunnon, ja luulee että minä en ole tosissani hänen kanssaan koska olen sanonut että en ole valmis vielä. Olisin kyllä, mutta kun minun on vielä mahdotonta saada lainaa ennenkuin merkintä poistuu. Enkä halua hakea hänen kanssaan ennenkuin se on poistunut. Nyt mies ei enää odota vaan aikoo ostaa ja sanoi että koska en ole valmis niin sitten täytyy miettiä eri suuntiin lähtöä.
Nyt olen tietoisesti ottanut etäisyyttä mieheen ja minuun sattuu koska en voi olla rehellinen tässä asiassa. Ikävöin häntä ja haluaisin olla hänen kanssaan.

Käyttäjä Tilli3 kirjoittanut 03.03.2014 klo 17:40

En tiedä, tuleeko liian myöhään, jos asunto on ostettu ja eri suuntiin olette lähteneet.

Mitä menetettävää sinulla on, jos tunnustat luottotietojen menettämisen? Jos et kerro syytä haluttomuuteesi hankkia asuntoa, menetät hänet. Mitä pahempaa siis voi tapahtua, jos kerrot? Ei mitään pahempaa. Todennäköisempää on, että käy paremmin kuin toimintatavalla, jossa vaikenet asiasta.