En tiedä mitä tekisin?
Olen moneen kertaan täällä palstalla jo kirjoitellutkin, ja lukenut samanlaisia tarinoita kuin omani. Mutta ajattelin taas kirjoittaa, tämä jotenkin helpottaa oloa…
Minä olen jo 56 vuotias, ollut 35 naimisissa ja nyt sitten tässä tilanteessa, josta en löydä ulospääsyä..Mieheni petti minua 15 vuotta sitten, siitä pääsimme jotenkin yli, mutta nyt viime kesänä hän paljastui toisen kerran, oli siis pettänyt minua taas ja saman naisen kanssa. Alkureaktioni oli että tämä on nyt tässä, mutta sitten kuitenkin päätin yrittää jatkaa ja alkusyksystä meillä menikin aika hyvin, pystyimme juttelemaan jne. Mutta sitten minulle tuli yhtäkkiä sellainen olo, että en kertakaikkiaan pysty jatkaamaan, en voi ymmärtää miten mieheni on tehnyt minulle (ja meidän perheellmme) näin. Erota hän ei halua, ja sanoo vain että haluaa meidän välimme kuntoon. Mutta minulle on nyt tullut sellainen olo, että en tiedä mitä tehdä, haluanko minä jatkaa vai en.
Lapseni ovat jo onneksi kaikki aikuisia, mutta silti ajattelen heitäkin, miten he reagoivat jos me nyt eroamme, miten se heidän elämäänsä vaikuttaa? Ja miten he tulisivat suhtautumaan isäänsä jatkossa kun saavat tietää hänen seikkailuistaan? Tai mitä minä sitä ajattelen, itsepä on isä tekonsa valinnut. Meillä on kolme lastenlasta, joita mieheni rakastaa ja joiden kanssa hän tykkää puuhailla, miten suhde heihinkin muuttuisi jos me eroamme? Olemme olleet yhdessä 40 vuotta eli miten minä osaisin yksin jatkaa elämääni? Olen niin surullinen ja vihainen siitä mitä mieheni on tehnyt. Onhan meillä ollut vaikeea, enkä minä mikään puhdas pulmunen meidän ongelmiimme ole, kuka olisi, mutta ei mikään oikeuta mielestäni miestäni pettämään minua ja vielä kaksi kertaa ja vielä saman naisen kanssa 15 vuoden sisällä. Häntä sanotaan kiltiksi ja mukavaksi mieheksi, hauskaksikin ja hän on aina ollut luonteeltaan sellainen, että tekee mitä hänelle sopii ja mikä hänen mielestään on kivaa – minä olen hoitanut ne loput ikävät asiat. Tämä pettäminenkin on ihan samaa, kun kotona ei ole ollut ”kivaa” ja olisi pitänyt selvittää asioita, hän päättikin taas pitää ”omaa hauskaa”. Mitä tällaisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä? Olenko nyt vain tässä ns. suhteessa ja hän sitten taas kohta ottaa yhteyttä tähän kakkosvaimoonsa? Tiedän että hän ei halua erota, hän haluaa vain sanojensa mukaan ”parantaa meidän suhteen” – mutta ei tätä suhdetta minun mielestäni enää voi parantaa. Kun katson häntä, ajatuksiini tulee aina hänen valehtelunsa ja pettämisensä, olen aivan lukossa enkä pääse tästä yli