En tiedä mitä tehdä

En tiedä mitä tehdä

Käyttäjä tanjan82 aloittanut aikaan 26.04.2011 klo 21:18 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tanjan82 kirjoittanut 26.04.2011 klo 21:18

Hei!

Sain kokea mieheni väkivaltaisen puolen viime viikolla ensimmäistä kertaa 12v yhdessä-olon jälkeen. Mieheni on kuin unelma kun on selvinpäin, loistava isä meidän pienille ja todella huomioon ottava, mutta!
Hän otti pääsiäisen aikaan liikaa alkoholia, minä olin nukkumassa kun hän tuli makuuhuoneeseemme ja löi minua kasvoille raivolla, en ole koskaan nähnyt häntä niin raivotautisena kuin silloin, onneksi meidän lapset olivat yökylässä silloin.
Olen laittanut hänet ulos kodistamme, mutta jatkuvasti sydän sanoo että ota hänet takaisin, hän nukkuu autossa ja yöllä on kylmä (ainakin täällä pohjoisessa). Selkätauti pahenee kun nukkuu kovassa farmarin takakontissa.. Mitä teen? Rakastan häntä todella paljon, lapsille hän on kaikki kaikessa, mitä jos hän lopettaisi juomisen? Entä jos hän ratkeaakin? Entä jos hän käy väkivaltaiseksi myös selvinpäin (mitä en halua uskoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä)? Mitä jos hän oikeasti nyt katuu niin paljon että ei enää koskaan satuta meitä? Kysymyksiä satelee.. Hain tänään (kun on ensimmäinen arkipäivä) lääkäriltä sairaslomaa stressaavan elämäntilanteen takia, pelkään mennä ensi viikolla töihin, mitä ihmiset minusta ajattelevat? Olenko heikko ja huono jos hänet takaisin otan?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 27.04.2011 klo 12:09

Heippa
Niin onhan sinua puolisosi kohdellut todella väärin.
Olen kyllä pääsääntöisesti sanonut että jos kokee perheväkivaltaa niin sillon
täytyy kyllä lähteä pois.
Mutta jotenkin kun luin sinun kirjoitustasi niin en sitä sinulle sano

jotenkin tuli sellainen olo että
saisitte asiat kuntoon muuten ja voisitte elää onnellisena.
toivoisin että voisit puolisolle antaa anteeksi.
Mutta vakavasti puhua ja keskustella asioista.
Esim miksi löit, mistä käytöksesi johtuu jne
Luonnollisesti ikinä vastaavaa ei saa tapahtua!!!!
Mutta nythän voit vähän kiristää esim kun selvin päin on kiva puoliso niin sano esim että
pysyy raittiina jne.
älä ikinä ajattele mitä muut ihmiset ajattelee sinusta sillä yleensä muut ei ajattele mitään
ja joka ajattelee niin anna ajatella mitä väliä sillä on ei mitään.
Suosittelisin sinulle että kävisitte ammattiauttajan juttusilla ja jos ei miehesi lähde niin
vaikka yksin voisit käydä mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi
perheasiainneuvottelu keskus. tutustu siihen sivuun.
Kauanko sinulla on ollut stressaava olo ????
Et ole heikko ihminen vaan vahva.
Ainakun ihmisellä on ongelmia niin ikinä ei saa jäädä ongelmien kanssa yksin vaan
sillon täytyy apua hakea.
Minä niin toivon teille että voisitte elää loppuelämän perheenä onnellisena ja toivoisin
että yritäisitte kumpikin kaikkenne puhukaa, puhukaa ja puhukaa kaikista asioista
sillä jo pääsee pitkälle.
Kaikkea hyvää sinulle.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä helemi kirjoittanut 27.04.2011 klo 12:14

Juomisen lopettaminen on uusi mahdollisuus, kun se lähtee hänen omasta halustaan, pakotettuna se ei lopu, kuin vain vähäksi aikaa.
Jos lopettaa, hän voi retkahtaa juomaan, se ei ole ihme, mutta se on ihme, jos ei retkahda.
Jos hän juo nyt, niin ihan varmasti katuu tekoaan, mutta juominen ei ole ratkaisu, eikä mikään puolustus juomiselle, että on väärin tehnyt, korkeintaan jonkun säälipisteen sillä saa.
Teidän täytyy keskustella asioista, mitä/miksi/miten??? Sitten ihan selkokielellä, kaikki kerralla selväksi. Jos epäilet ettei siitä kahden kesken mitään tule, niin ottakaa joku luotettava ihminen mukaan keskusteluun, sen ei tarvitse olla kukaan terapeutti, kuka tahansa, joka ei levittele asiaa ympäri kyliä...jo siksikin että joku ulkopuolinen tietää, mitä teillä on tapahtunut.
Jos tämä oli ihan ensimmäinen kerta, niin mahdollisuus sopimiseen on vielä mahdollista, kovilla ehdoilla, jos näyttääkään pelottavalta, käsipuhelut alkaa yhdistyä, niin poliisit paikalle ja putkaan.
Moni mies on saanut nyrkkinsä kuriin, kun asia on paljastunut ulkopuolisille ja mielen pohjille astuu pelko poliisista, putkasta ja mahdollisista tuomioista.
Sopii muistaa, että sekin on rikos, jos omaa akkaansa pieksää.

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 28.04.2011 klo 22:00

ei et ole heikko jos otat hänet takaisi, mutta aseta ehtosi, juomisen on loputtava ja siihen piste.
jos ei kykene hillitsemään itseään juodessaan, ollaan pahoilla vesillä ja tilanne voi toistua.
siis ehto, ja mielellään käykää jossain perheterapeutilla puhumassa asiasta, sekin auttaa.

mies on kumma olento viinan kanssa, taitaa muuten olla nainenkin, mutta itse olen ollut täysin raitis viitisen vuotta, omasta vapaasta tahdostani, ja homma pelaa, suosittelen kaikille.