En tiedä mitä teen raskauteni kanssa

En tiedä mitä teen raskauteni kanssa

Käyttäjä EpävarmaaHajamielisyyttä aloittanut aikaan 03.07.2019 klo 23:19 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä EpävarmaaHajamielisyyttä kirjoittanut 03.07.2019 klo 23:19

Jooh elikkäs..

Tällä hetkellä rv6 eli alussa ollaan, kuitenkin tänään kävin keskustelun poikaystäväni kanssa siitä, miten meidän elämä on kallellaan tällä hetkellä, on asioita jotka ei ole hyvin esim. minä ite käyn koulua, itseasiassa vasta alotin kesäkuussa, me ei asuta vielä yhdessä ja olen hyvin nuori (kuitenkin yli 18).. Tiedän, mitä kaikkea vauva tuo, tiedän mitä vauva tulee maksamaan yms. mutta sydämeni särkyy ajatuksesta, että keskeyttäisin raskauden enkä voi sille minkään, valehtelisin jos väittäisin, että tahtoisin tehdä keskeytyksen 😭  Kuitenkin se mitä me puhuttiin on täysin totta, me voidaan tehdä tämä myöhemmin uudestaan eikä vielä ole pakko eikä kiire mutta.. en ole edes varma, mitä itse ajattelen, olen ihan hajalla ja haluaisin vain ettei tätä olisi tapahtunut ollenkaan.. Kuitenkin hän on sanonut minulle että on tukenani oli päätös kumpi vain.. Pelkään silti, että jäisin yksin ja menettäisin hänet.. 

Kaipaan tuntematonta tukea ja apua, sillä minulla ei ole ketään kelle puhua ja itkeä.. 

(ps: vanhempani tietävät asiasta ja minulla olisi heidän täysi tuki jos päättäisin vauvan pitää) 

Käyttäjä Valoapäin kirjoittanut 08.07.2019 klo 08:42

Voi kuule kun sinulla on noin ihanat vanhemmat jotka tukevat ja auttavat niin pärjäät varmaan pienokaisen kanssa vaikka parisuhteen kävisi miten tahansa. Sitten kun katsot pientä ilon ja valon tuojaa niin mielessäsi voi käydä ajatus, että miten olet edes miettinyt muuta vaihtoehtoa. Nykyään on meillä niin hyvin perusasiat, että pärjäät varmasti, entiseen vanhaan aikaan on ollut todella köyhää ja tiukkaa eikä tukea ole saanut mistään, ja hekin ovat selvinneet ja kasvattaneet lapsensa jopa yksin. Kaikkea hyvää iloa ja rakkautta sinulle ja läheisillesi ja tietysti tulevalle päivänsäteelle.