hheli kirjoitti 28.6.2013 23:8
kiitos viestistäsi. tämä tuntuu niin kauhealta..
kumpa tämä kaikki olisi vain pahaa unta ja voisin herätä tästä nipistämällä itseäni,
mutta ei... en jaksa enään, kuinka ihminen jota rakastan voi sanoa noin..
tahtoisin vain nukahtaa niin etten enään heräisi tähän kylmään paikkaan..😭
Mä painin hieman erilaisten asioiden kanssa tällä hetkellä ja tulee noita "en jaksa enää"-hetkiä. Sillon tekis mieli lakata elämästä. Ei ehkä kuolla, mutta kotiloitua kuin perhonen. Olla siellä kotelossa piilossa. Odottaa, että kaikki muuttuu paremmaksi. Itse kuoriutua entistä parempana ja vahvempana ja onnellisempana. Lentää vapaana takaisin elämään.
Samallla kuitenkin tiedostan, ettei asiat mene niin. Se olisi aivan liian helppoa. On vain pakko jatkaa. Pakko kohdata asioita. Saada asiat itse kuntoon.
Paljon olen kohdannut ja paljon olen menettänyt. Itkenyt itkemästä päästyäni, kunnes ei enää riitä kyyneleitä. Joku on sanonut, että myrskyn jälkeen on taas tyyntä, ilma paljon kevyempää, raikasta hengittää.
Tälläkin hetkellä tekisi mieleni vain luovuttaa, mutta pidän tuon mielessäni. Muistan ne kaikki aikaisemmat kokemukset. Kaikesta ikävästä on lopulta seurannut jotakin hyvää. Oppinut arvostamaan asioita uudella tavalla, kasvanut vahvemmaksi, kasvanut ihmisenä. Huomannut, miten jotkut asiat, joita pidin hyvinä, eivät olleetkaan hyviä. Vaan vaikuttivat vahingollisesti minuun. Luopumisen tuskalta ei kuitenkaan voi välttyä.
Sillon sattuu ja saakin sattua. Usein kuitenkin on luovuttava jostakin saadakseen jotakin parempaa.
Uskon, että sinä löydät inhottavan exäsi tilalle vielä miehen. Todellisen miehen. Sellaisen, joka rakastaa ja arvostaa sinua. Sellaisen joka suojelee sinue, ei satuta. Kutsuu kauniilla nimillä, ei hauku ja arvostele. Sellainen, joka pysyy rinnallasi vaikeissakin tilanteissa.
Miten onkaan raukkamaista exäsi lyödä jo lyötyä.
Tuollaisen kriisin keskellä kaikkein vähiten kaipaat exäsi kaltaista "miehen kuvatusta". Uskon, että olet vahva ilman häntäkin. Totta kai kaipaa ihmistä, kenen kanssa on jakanut elämän. Ja varsinkin tilanteessa, jossa kohtaa ison kriisin, kuten tuo sairaus epäily. Epätietoisuus kuluttaa.
Keskitä kaikki energiasi itseesi. Ole vahva itseäsi varten. Älä vastaa exäsi puheiluhin tai edes lue hänen viestejään. (Tiedän kokemuksesta, että helpommin sanottu kuin tehty). Niistä kun näkyy aiheutuvan sinulle vain pahaa mieltä.
Taistele itsesi vuoksi. Sillon kun tuntuu, ette jaksa edes liikahtaa, niin nouse ylös. Mieti kaikkia hyviä asioita elämässäsi. Mieti mitä haluat tulevaisuudeltasi ja tavoittele niitä.
Vaikka pahoja asioita tapahtuukin, niin olen itse yrittänyt opetella, etten anna niiden määritellä koko elämääni. Etten anna niiden estää minua nauttimasta hyvistä asioista. Joskus kun oikeen alakulo iskee. Kaikki on ihan harmaata. En jaksa innostua mistään. Se harmaa massa tuntuu täyttävä koko päivän. Sillon on vaikeata päästää siitä tunteestä edes hetkeksi. Mutta yritään ainakin.Ja kun onnistuu kerran, niin onnistuu seuraavankin. Sitten huomaa, että oikeen etsii niitä asioita, joista kokee mielihyvää. Ihan vaikka niin yksin kertainen asia, kun pyöräillä auringon paisteessa musiikki korvilla. Sillon siinä hetkessä ei ole muuta kuin minä, kaunis ilma, hyvä musiikki. Vain se hetki ilman mitään, mikä on tapahtunut. Tai satuttanut.
Voi olla, että olen hölmö, mutta minun on uskottava johonkin parempaa, sillä muuten en jaksaisi. Usko paremmasta huomisesta saa jatkamaan. Pakko olla päivä, jolloin oma taisteluni on laantunut ja minun on jälleen hyvö olla!!
Voimia ja uskoa parempaa!! Sinä olet vahva ja sinä kyllä selviät!