En halua olla enää mustasukkainen

En halua olla enää mustasukkainen

Käyttäjä titski aloittanut aikaan 05.11.2013 klo 18:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä titski kirjoittanut 05.11.2013 klo 18:10

Minä (26 v) seurustellut tyttöystäväni (23 v) kanssa vuoden, ja muutimme n. kk sitten yhteiseen kotiin. Hän on maailman suloisin ja ihanin ja rakkauteni syvenee häneen vain enemmän ja enemmän. Mutta….
Olen huomannut olevani jopa pelottavan mustasukkainen tyttöystävästäni. Tämä alkoi nimenomaan yhteenmuuton jälkeen. ☹️ Hänellä on yksi todella hyvä ystävä, jonka koen uhkana. Tähän ei olisi mitään syytä, ystävä on todella mukava eikä ole kiinnostunut hänestä. Suutun herkästi jos tyttöystäväni ilmoittaa menevänsä kahville jonkun uuden tuttavuuden kanssa. Hän sanoo haluavansa omaa aikaa ja että ”näemmehän me täällä kotona”. Mielestäni tämä ei kuulosta parisuhteen laatuajalta. Olemme keskustelleet ja riidelleet näkemyseroistamme monesti.
Oikeastaan se syy, miksi itse havahduin tähän, että tarvitsen apua, oli se kun tein nettiin profiilin jolla viestittelin tyttöystävälleni. Yritin saada tietää, välittääkö hän oikeasti minusta.
Päätin tupareidemme jälkeen poistaa koko profiilin. En sitä kuitenkaan ehtinyt tehdä, kun hän sai selville asioiden oikeaan laidan.

😞

Riitahan siitä tuli. Huusimme molemmat pää punaisina 😭 Pyysin että otamme aikalisän suhteessamme, jotta tiedetään mitä oikeasti halutaan. Uuden vuoden jälkeen jatketaan tai erotaan 😯🗯️
Tyrtöystäväni olisi halunnut erota samantien, mutta hän suostui aikalisään. Sovimme myös ettme tapaile muita muttemme esittele toisiamme pariskuntana. Sisälläni vellovat nyt ristiriitaiset tunteet – rakastamani ihminen ei halua olla kanssani, mutta jos jatkamme, onko se hyvä asia 😭 Asumme edelleen saman katon alla, tilanne on sikäli absurdi että vasta aloitimme yhteiselon ja määräaikaista sopimusta pitäisi vielä kestää se 11 kk. Tunnen itseni niin hyvin, että tiedän etten voi asua kokonaista vuotta hänen kanssaan, jos emme ole yhdessä. Hän on opiskelija eikä voi muuttaa taloudellisen tilanteensa takia.

Tilanne on johtanut siihen, etten saa unta öisin, sama missä nukunkin. Elän oikeastaan kahvilla ja 1llä hedelmällä päivässä. Kunnon ruoka ei maistu. Töistä on vaikeaa saada otetta. En halua käyttää unilääkkeitä sillä ne eivät sovi minulle.

Haluan korjata tilanteen ja päästä eroon mustasukkaisuudestani ja luottaa taad häneen ja että hän luottaa minuun. Pelkään että hän sinkkuilee aikalisän turvin ja unohtaa minut täysin. Olen valmis tekemään mitä vain suhteemme eteen, mutta tyttöystäväni mielestä rakkaus ei vain riitä. 😯🗯️ ☹️ 😭

Vinkkejä, tukea, samankaltaisia tarinoita, onnellisia loppuja?

Käyttäjä tupsu kirjoittanut 07.11.2013 klo 14:34

Hienoa ja positiivista sinun tilanteessa on, että tunnustat itsellesi että sinulla on ongelma, mustasukkaisuus. Sinuna hakisin ulkopuolista apua ongelmaasi. Sinä kärsit itse tilanteesta ja käytökselläsi ajat tyttöystävän todennäköisesti vain kauemmas itsestäsi. Kukaan ei voi omistaa toista ihmistä, emmekä voi estää mitenkään toisen ihastumista/rakastumista toiseen ihmiseen. Ala hoitaa itseäsi, käy juttelemassa ja lainaa vaikka kirjastosta mustasukkaisuudesta kertovaa kirjallisuutta ym. Alat voimaan itse paremmin ja ehkä tyttöystäväsikin palaa takaisin. Tee se itsesi vuoksi. Omakohtaisia kokemuksia on mustasukkaisesta miehestä ja voin sanoa että ennen pitkää se syö suhdetta todella paljon. Voi jopa johtaa siihen eroon.
Pieni breikki voi olla ihan hyväkin. Keskity itseesi, tee asioita jotka saa sinut hyvälle tuulelle. Koita tulla sieltä alakuloisuudesta pois ja opettele luottamaan että elämä kantaa, tulet iloisemmaksi ja ehkä tyttöystäväsikin haluaa lähestyä sinua uudelleen. Ellei niin käy niin olette ainakin hyviä ystäviä ☺️❤️

Käyttäjä titski kirjoittanut 09.11.2013 klo 10:27

Suoraan sanottuna, mielestäni yhteenmuutto on aika iso askel, joka merkitsee paljon. Siksi minus surettaakin, ettei tyttöystäväni halua uskoa muutokseeni vaan vaatii että asumme yhdessä tässä sen 12 kk mitä vuokrasopimuksessa sanotaan. Hänen mielestään se sitoo enemmän kuin rakkaus 😐 😭

Hän on sanonut, että aikalisän jälkeenkin on varmaan sitä mieltä ettei halua jatkaa. Kunnioitan hänen mielipidettään. Mutta tuntuu, että minulla ei ole oikeutta olla moisesta kommentista ärtynyt. Juurihan sovimme että katsomme aikalisän turvin mitä halutaan. Tyttöystäväni on äkkipikainen päätöksissään ja hänen mielensä muuttuu usein. Koen tällaisen kommentin loukkaavana, hän ei halua pitää sovitusta kiinni. Minä olen tenhyt väärin ja minä haluan muuttua! Minä haluan yrittää korjata tämän! Olen pohtinut, miten hän voisi jatkaa eon jälkeen yhdessäasumista tässä sen määräajan - itse en pystyisi ja sen olen hänelle sanonut. Taas kommentti että vuokrasopimuksessa on molempien nimet, js että hän ei ole tästä mihinkään muuttamassa 😯🗯️

Kävimme eilen ulkona eri porukoissa, jätin menemättä yksiin pippaloihin jonne olin ollut valmistautunut menemään jo kauan. Tyttöystävälleni nämä tietyt bileet olivat ensimmäiset, Helsinki Pridejen aikaan hän ei ollut vastaaviin päässyt. Tiesin, että ko. bileissä on hauskaa, hyvää musiikkia, kaikki tutut tulevat sinne. Jätin menemättä, koska hänen mielestään hänellä ei ole nyt hauskaa jos olen samassa porukassa. Erikseen juhliminen oli kieltämättä hauskaa, ystävät tukivat ja pitivät positiivista mieltä yllä. Tulin aikaisemmin kotiin, koska olimme hänen kanssaan sopineet että menemme yhdessä jo kauan sitten sovittuun juttuun ja tästä oli vielä eilen pidetty kiinni. Tyttöystäväni tuli myöhään kotiin, sanoi että bileet olivat olleet aika tylsät. Nyt hän nukkuu, ja emme ehdi sovittuun juttuun, jota olimme molemmat odottaneet.

Hän sanoo ettei ole kostonhimoinen, mutta kyllä tämä siltä tuntuu 😞 Haluan apua, ja tulrvalle viikolle olenkin sitä saanut. Toivoisin että toinenkin käyttäytyisi sopimamme mukaan. Edelleenkin vika on ollut minussa ja haluan korjata kaiken, mutta kai minullakin on oikeus loukkasntua.... 😭😭😭