Elämäniloa etsimässä

Elämäniloa etsimässä

Käyttäjä Nipsunen aloittanut aikaan 15.01.2019 klo 14:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Nipsunen kirjoittanut 15.01.2019 klo 14:39

Olen vielä hyvin nuori. Olin äitini synnyinmaassa kun tapasin mieheni. Muutin hänen luo, osasin kielen. Suunnittelematta syntyi lapsi. Meillä on kaikki hyvin, mutta olen masentunut ja katkera. Kaipaan perhettäni, vanhempiani, kotimaatani, vapauttani. Olen arjen jalkoihin jäänyt äiti, siivooja, arjen pyörittäjä. Rahaa on vähän. Mies ei ole helpointa sorttia, minä olen huono puhuja. Pakenen ongelmia itseeni, nuoruudesta tuttuun itseinhoon ja masennukseen sekä kiukkuisuuteen. Kaipaisin terapiaa ja haaveilen kaikesta muusta kun siitä mitä on,  ja tästäkin kärsin vain tunnon tuskia koska miksen voi olla vaan onnellinen? Rakastan lastani yli kaiken enkö voisi elää ilman sitä. Mutta sisimmässäni olen pieni erakko, yksin kaikesta selviytyvä seikkailija. Ulkopuolisille näyttää että vahvana selviän, sisältäni olen itsemurhaa hautova hermoraunio. Minä jaksan, päivästä toiseen, ja teen kaiken täydellisesti. Olen hyvä äiti ja vaimo, moitteeton kodin hoitaja ja ystävä. Miten löydän elämänilon? Miten pääsen eroon katkeruudestani ja hyväksyn että tämä nyt vain on elämäni?

Käyttäjä kirjoittanut 23.01.2019 klo 09:54

Nipsunen kirjoitti 15.1.2019 14:39

miksen voi olla vaan onnellinen?

Miten löydän elämänilon? Miten pääsen eroon katkeruudestani ja hyväksyn että tämä nyt vain on elämäni?

Tulee mieleen sanonta onnen kolikon kääntöpuoli on kipu. Voiko sen vuoksi olla kivun kolikon kääntöpuolena onnen siemen? Onnen siemeniä on saamisessa. Mitä olet elämältä saanut? Mitä et?

Miten sinut olet itsesi kanssa? Viestiäsi kun lukee tulee mieleen ettet ole ehtinyt/osannut olla kylliksi vastakaiku itsellesi? Sitä vastakaikua ei vaan löydä toisesta, se on itsen sisällä. Sen löydettyään on enenmmän mahdollista olla vastakaikuna sille valitsemalleen puolisolle. Josta hedelmänä se syntynyt lapsi, joka janoaa teiltä molemmilta vastakaikua.

Sinussa on elämänilon siemeniä sisälläsi, vaikka ei nyt tunnu siltä. Mitä on katkeruus, miksi on niin? Mitä elämässäsi ei ole, mitä on liikaa, mistä haluaisit irti, mihin suuntaan haluat elämän muuttuvan?

Hienoa, että sinulla on oma perhe. Sinussa on mahdollisuus kasvaa ja kehittyä sen kanssa.