elämäni rakkaus ei ollutkaan loppuelämän kestoinen

elämäni rakkaus ei ollutkaan loppuelämän kestoinen

Käyttäjä exään rakastunut aloittanut aikaan 11.10.2015 klo 20:57 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä exään rakastunut kirjoittanut 11.10.2015 klo 20:57

6,5 vuotta joista kuutisen vuotta asuttiin yhdessä. Rakastuin ko. naiseen ”ensisilmäyksellä” ja tosiaan aika pian muutettiin yhteen. Näin pitkää suhdetta ei kummallakaan ollut pohjalla eikä kumpikaan ollut asunut kenenkään kanssa aiemmin.

Olin onnellinen, vaikken sitä varmastikaan aina teoillani ja sanoilla osannut kertoa.. En todellakaan ymmärtänyt itsekään kuinka rakastunut olin. Tein itse hölmöilyjä, olin peliriippuvainen ja viinaa meni aivan liikaa, purin sen ärsytyksen tähän elämäni rakkauteen. En jopa suostunut kihloihin koska en halunnut kertoa ongelmistani peläten että hän jättää minut kun niistä kuulee. Vaikkei se niin olisi mennyt, mutta pelkäsin sitä silti. Jälkikäteen ajateltuna olisin ollut valmis kihloihin, naimisiin ja vaikka perheen perustamiseen, jos se olisi siltä tuntunut myös hänestä.

Heinäkuussa tämä rakkauteni jäi kiinni että oli säätänyt, tapaillut toista miestä yli 1kk:n ja myöhemmässä vaiheessa myönsi sitten myös pettäneensä minua, useita kertoja. Lähdin työreissulle Heinäkuussa, hän laittoi puhelimen kiinni, facebookit sulki jne. Aamulla myösi suoraan ettei ollut viime yötä yksin ja siihen sanoin että pakkaa tavarat ja lähde. Näin tekikin.

Mietin jatkuvasti kyseistä naista, ikävöin joka hetki, ajattelen että miten saisi ajan käännettyä takaisin, niin että olisin selvittänyt omat ongelmani hänelle aiemmin, mitä kautta olisin varmastikin lopettanut pelaamisen jo aiemmin, enkä purkanut pahaa oloani häneen ja sitä kautta varmasti eläisimme onnellisesti nykypäivänäkin. En jaksa tehdä töitä, en jaksa tehdä mitään, tuntuu että aika ei kulu ja varsinkin viikonloppuisin olen jopa jo häiriköinnin tasolla soitellut hänelle koko ajan, laittanut viestejä missä olen välillä haukkunut häntä, välillä kertonut todelliset tunteeni eli miten paljon rakastan, ikävöin ja kaipaan ja haluaisin palata yhteen. Ja kertonut että kaikki huonot asiat miten häntä henkisesti välillä kohtelin, ei tulisi toistumaan.

Käytännössä hän viettää vapaa-aikansa ko. miehen kanssa jonka kesällä tapasi ja on sanonut minulle että ei ole enää mitään meitä emmekä koskaan voi yhteen palata. Siltikään en saa häntä päästäni pois, en mitenkään. En saa nukuttua, en jaksa tehdä töitä, tuntuu että koko elämä on loppunut vaikka sydän sykkiikin.

Herään edelleen öisin siihen kun kuuluu hissin ääni ja toivon että avovaimoni tulisi kotiin, nukun 2-3 tunnin pätkiä öisin ja aina herätessä unenpöpperössä laitan sängyssä käden viereen, sille puolelle miten nukuttiin sängyssä, toivoen että tämä maailman paras ihminen olisi vieressä. Näen joka toinen yö myös unia missä me ollaan yhdessä, meillä on hauskaa ja hän hymyilee minulle kuten suhteen hyvinä aikoina..

Vaikka hän kuinka törkeästi suhteen käytännössä päättikin tai minähän sen päätin mutta hän sen ratkaisi, en silti osaa edes vihata vaan päinvastoin, ajattelen että ansaitsin sen pettämisen ja sen että hän jo henkisesti erosi minusta alkuvuodesta. Vaikka miten toitotin hänelle että rakastan häntä ja jo kesällä aloin korjaamaan ennen eroa ongelmani, vähensin juomista, lopetin pelaamisen ajat sitten ja aloin liikkumaan tiputtamaan painoa, aloin kohtelemaan häntä kuten kumppania tulee kohdella. Muutuin, muutuin kaikkine puoline paremmaksi ja sellaiseksi mihin hän minuun rakastui, ei vaan silti riittänyt vaan hän halusi pois..

Pahalta tuntuu ja siltä että tästä ei vaan voi selvitä mitenkäänpäin.

Käyttäjä lli kirjoittanut 20.10.2015 klo 07:19

On varmaankin totta, että omilla teoillasi aiheutit avovaimosi lähtemisen, vaikka itse olitkin se joka asian sanoi ääneen. Viina ja pelaaminen voivat olla myrkkyä parisuhteelle, ja etenkin jos siihen on liittynyt vielä muutakin.

On myös fakta ettei tehtyä saa tekemättömäksi. Loukattu osapuoli ei välttämättä pysty antamaan anteeksi, tai ainakaan luottamaan enää toisen vakuutteluihin. Rakkaus voi kuolla, sen olen itsekin kokenut. Kun on liian kauan toiselle itsestäänselvyys tai sylkykuppi, ja kun vihdoin pääsee irti siitä omasta arvottomuuden tunteesta, minkä toinen on aiheuttanut, elimistö ei anna palata sellaiseen suhteeseen.

Mutta älä murehdi, hyvä mies! Olet selvästi kasvanut ja kehittynyt ihmisenä. Kun seuraava ihastuttava ihminen osuu kohdallesi, osaat luultavasti arvostaa häntä enemmän. Varmasti osaat olla nyt hyvä kumppani, ja mainio asia jos osaat kuvitella itsesi aviomieheksi ja isäksi! 🙂 (Vaikkakin vielä toistaiseksi edellisen naisesi kanssa.)

Kuitenkin niin kauan kuin roikut menneessä, olet kykenemätön uuteen suhteeseen. Exäänsä haikaileva mies on kamalin kumppaniehdokas, mitä vain voi olla. Tunteillesi et mitään voi, mutta teoillesi voit. Ansaitsit hänen lähtönsä, mutta toimimalla tästä eteenpäin aikuismaisen fiksusti ja antamalla hänen jatkaa elämäänsä, ansaitset uuden, vähintään yhtä rakastettavan kumppanin myös omaan elämääsi. Sen aika ei ehkä ola aivan vielä, mutta koita keksiä mielekäs harrastus, jotta saisit muuta ajateltavaa.

Pettymyksiä tulee elämässä, kuten nyt se ettei exäsi enää rakasta sinua, pettymykset vain on opittava hyväksymään. Itse yritän parasta aikaa opettaa pientä poikaani kohtaamaan pettymyksiä: herkkua ei voi aina saada, vaikka haluaisikin, herkkua syödään vain, kun on sen aika. (Uusi suhde voi alkaa vasta kun on siihen itse valmis) Lapsella reaktio pettymykseen voi olla itkupotkuraivari, mutta asia unohtuu heti kun pääsee leikkimään. Kunpa me aikuisetkin unohtaisimme pettymyksemme yhtä nopeasti ja helposti! 😉

Voimia sinulle ja onnea tulevaisuuteen! 🙂🌻