Elämäni pahin virhe-Onko enää toivoa?
Olemme päälle parikymppinen pariskunta. Minun oma lapsuuteni on ollut vaikea joka on jättänyt syvät arvet. Koulukiusaaminen, vanhempien ero, perheen sisälläkin hyljeksintä, isähahmon puuttuminen pitkään elämästä, oman kuoleminen papan syöpään.Tästä kaikesta on alkanut epätoivoinen kierre.
En luottanut kehenkään, yritin saada kehuja mistä ikinä sain. Koulu oli tuskallista. Kiusauksen takia eikä minulla ollut montaa ystävää. Hain lohtua pahaan olooni ja yksinäisyyteeni kehumalla muita naisia ja toivoin saavani vastakaikua. Jos sitä joskus sain, se tuntui hyvältä, erityisen hyvältä kun paljoakaan elämässäni ei ollut hyvää.
Olen ollut muutamassa parisuhteessa, ja olin harrastanut seksiä kolmen ihmisen kanssa. Vain kahdesta näistä puolisoni tiesi. Kolmas oli itsellenikin niin häpeällinen kerta, etten koskaan halunnut kertoa siitä kenellekään. Valehtelin suhteen alussa siis että minulla on ollut vain kaksi seksikumppania ennen nykyistä puolisoani.
No, olemme olleet nykyisen puolisoni kanssa kohta 2,5vuotta yhdessä. Olin elämäni onnellisin mies. Löysin, ja sain itselleni maailman upeimman naisen. Ensimmäinen kaksi vuotta meni niinkuin kuuluikin. Viimeinen puoli vuotta on ollut suhteemme kannalta kuolettava, pelkään.
Muutimme kauas kotoa töihin, ja asuimme kaukana kaikesta. Töiden lisäksi ei ollut kuin toisemme, mikä tietysti olisi pitänyt riittää. Riitelimme paljon, ja sain puolisoltani haukkuja siitä että olen lihonut, joka piti paikkaansa mutta tuntui minusta pahalle. Kävimme töiden ohella kuntosalilla, ja minä pelasin paljon tietokoneellani. Olin todella tylsistynyt elämääni siellä. Minun ja puolisoni välit olivat kireät, ja välillä oli ihanaa.
Kireinä ja huonoina aikoina, minä halusin saada jostain edes jotenkin iloa lisää. Se pieni osa minussa, joka nautti kehuista ennen parisuhdettani, heräsi henkiin. Puhuin yhden ihmisen kanssa vääriä asioita, ja sain häneltä alastonkuvan. Nautin näkemästäni, valitettavasti ja kerroin sen hänelle. Sanoin että haluttaa ja haluaisin harrastaa kanssaan seksiä. Hän sanoi, että se on väärin koska olen parisuhteessa. Olin samaa mieltä, ja keskustelua ei enää jatkettu.
Myös toinen nainen, jonka kanssa olin joskus tapaillut useita vuosia sitten, otin myös häneen yhteyttä. Hän soitti minulle videopuhelun, jossa näytti rintansa. Hän halusi minua vuosia sitten, enkä silloinkaan hänen kanssaan halunnut olla kuin ystävä. Sanoin että hän näyttää hyvältä ja että alkaa haluttaa. Hän pyysi käymään luokseen että harrastaisimme seksiä. Sanoin että ei käy, minulla on maailman upein nainen. Hän sanoi että puolisoni ei saa koskaan tietää jos seksiä harrastaisimme. Minä puolestaan sanoin useaan otteesen etten voi enkä halua pettää puolisoani, ja etten sen omatunnon kanssa pystyisi elämään saatika sitä puolisolleni tekemään. Hänen mielestään vahinko oli jo tapahtunut, mutta kieltäydyin edelleen. Tämän jälkeen en ole hänestä enää kuullut.
Minulla on ollut aina niin, että ”katsoa saa muttei koskea” rajana. En tätä silloin nähnyt niin vakavana asiana. Puolisolleni ehdoton ei on molemmat. Olin siis pettänyt hänet. Kahdesti.
Puolisoni on minulle kaikkeni tässä maailmassa, ja aina on ollut. Hän on ollut minua kohtaan ihana, ja olen mennyt tekemään näin. Myös hänen perheensä on minulle todella rakas, ja olen myös tuonut tuskaa heille tämän muodossa. Olen tehnyt elämäni suurimman virheen, ja koen niin suurta tuskaa puolisoni ja heidän perheen puolesta, miten paljon he joutuvat kärsimään oman hölmöilyni takia. Niin suurta tuskaa että tunnen kuolevani. Sydän palaa.
Tyttöystäväni sai ensimmäisen osan kiinni lukemalla puhelintani, jonka jälkeen kerroin. Pari päivää keräsin rohkeutta jälkimmäisen asian ja tapahtuneen kertomiseen. Sekotin siis asian vielä uudelleen kun puolisoni ehti näiden parin päivän aikana jo ajatella että ehkä voisin saada vielä joskus yhden mahdollisuuden korjata kaikki mikä korjattavissa on. Halusin kuitenkin jälkimmäisen asian kertoa, mikäli saan joskus mahdollisuuden, niin sitä ei minun puolestani tuhoaisi enää mikään.
Puolisoni raivostui tästä, syystäkin. Pelkään menettäväni kaiken. Puolisoni on kaikesta hölmöilystäni huolimatta elämäni suurin rakkaus, ja hänen perheensä rakas myös. Olen koko sydämestäni valmis muuttumaan, ja teen kaikkeni sen eteen että olisin hyvä ihminen heille. En haluaisi koskaan, jos tästä tuskasta selviäisi kaikki, aiheuttaa mitään ikinä. Sanomattakin selvää etten virheitäni enää toista, ja muuttuisin ihmisenä lähestulkoon kokonaan.
Olen aivan hukassa asian kanssa, ja olen varannut ajan myös pariterapiaan. Haluaisin tappaa itseni, kiduttaa itseni hengiltä. Tunnen järkyttävää tuskaa, sydämeni palaa.
Mitä ihmettä minä voin tässä elämässä enää tehdä? Pelkään etten saa ikinä mahdollisuutta yrittää hyvittää kaikkea tapahtunutta puolisolleni ja perheelleen. Uskon että he vihaavat minua myös ikuisesti tämän johdosta. En ole uskonut jumalaan, mutta olen tänään rukoillut, jos jumala on olemassa, toivon että saan yhden mahdollisuuden korjata kaiken minkä olen rikkonut. Se on suurin toive, ja haaveeni tässä elämässä. Mikään muu ei minulle merkitse enää mitään.
Jos joku luki kaiken, kiitos, ja vielä suurempi kiitos jos vaivautuu vastaamaan.