Hei,
Kuulostaa niin tutulta.
Itsekin tässä yritän selvitä päivä päivältä eteenpäin. Satuttamatta muita, kun tiedän mitä on kun satutetaan ja tarkoituksella.
En ole rakastunut elämässäni kuin kaksi kertaa. Parisuhteessa olen ollut useammankin kerran. Jos saan sanoa: parisuhde ilman romanttista rakkautta on armollisempi. Sentään on ystävyyttä, vaikka ei rakastumisen tunteita ja intohimoa olekaan.
Parisuhteeseen parhaimmillaan tietysti kuuluisi intohimo, seksi ja rakastuminen. Mutta kaikki tuo pitkässä parisuhteessa päättyy aikanaan. Vain kumppanuus voi jäädä.
Itken joka päivä vielä, katumuksesta, vihasta, katkeruudesta, kaipauksesta. Raskautan parasta ystävääni masentuneilla puheillani niin ettei hän kohta enää jaksa kuunnella. ☹️
Tiedän ettei pitäisi, mutta kun tilaamani terapeutti olikin miespuolinen, peruin sen. En vain pystynyt menemään. En luota miehiin, enää.... Voi olla, ettei moni luota naisiinkaan, jos ajattelen omia tekojani. Ja uusi aika... se on taas työn takana.
Kaipaus jää, vaikka tyyppi olisi ollut kuinka m....u ja inhottava loppupelissä. Ehkäpä se kaipaus onkin siihen tunteeseen ja mielentilaan, joka liittyi tuon ihmisen kanssa koettuun aikaan.
Ystäväni sanoi, että minusta näki kuinka olin silloin onnellinen, se hehkui minusta. Kai minun pitäisi olla edes siitä onnellinen, että sain hetken olla onnellinen, mutta janoni jäi sammuttamatta. Tulin kylmästi hylätyksi, tekstiviestillä, kaikkien niiden lupausten jälkeen.
Vaan onhan noita ollut elämää suurempia rakkauksia aiemminkin ja silti selvisin, rakastuin uudelleen, petyin, rakastuin jne.😟
Muistelen kaiholla kai eniten ensirakkauttani: pisamaisia pikkupojan kasvoja, pientä alle kouluikäistä herrasmiestä, jonka kanssa leikin päivät pitkät kuumat kesät prinssiä ja prinsessaa. Sovittiin, että naimisiin mennään kun isoksi kasvetaan. Se rakkaus oli puhdas, eromme meistä johtumaton ja näin ollen ei kummankaan syytä. Häntä kaipaan edelleen. Jossain siellä hänellä on perhe ja lapsia.Ja olen onnellinen, että hän on onnellinen.🙂
Ei kaipaus ole huono asia. Se on kipeän kaunis tunne. Pääasia kai kuitenkin ettei katkeroidu ja pystyy elämään ja tuntemaan vielä iloa elämästään. Ja aina kun se yltyy, muistelen hänestä ikävät puolet ja sen, etten loppupelissä tosiaankaan olisi halunnut elää moisen kiduttajan kanssa. Sitä voi rakkaudessaankin erehtyä.
Voi hyvin ja salli omat tunteesi, silloin ne eivät pakahduta sinua. Itke, naura, laula.
Toivon että voimme vielä nauttia elämästä.🙂🌻