Elämän loppu vai alku?
Olemme olleet vaimoni kanssa yksissä 15 vuotta. Mukana on ollut ylämäkia ja alamäkiä, hyviä ja vaikeita aikoja. Tuntuu, että viimeinen vuosi on ollut yhtä tuskaa. Kuten olen tänne joskus avautunutkin, häntä on lapsena vanhempien taholta pahoinpidelty, eli oikea selkäsauna kuului kasvatuskeinoihin melko pitkään. Riita tilanteissa, kun hän raivostuu riittävästi saan itse nykyisin nyrkeistä. Aikaisemmin hän jälkeenpäin pyysi anteeksi, nykyisin tulee toteamus, että itsehän kerjäsit.
Tänään se taas tapahtui. Tällä kertaa poikkeuksellisesti sain huuleni turvoksiin ja pienen ruhjeen, niin että verta tuli. Lähdin käymään lääkärissä, koska ajattelin tallettaa tämän. Ihan vain siksi, että taas uhkailtiin erolla ja sillä etten saa nähdä lastani enään koskaan.
En tiedä oliko se virhe. Asiasta tuli lastensuojeluilmoitus. Asia olisi taas ollut vaimostani ok, jos olisin vain käynyt kaupassa ja tullut muina miehinä kotia. Nyt en tiedä enää. Ensimmäinen riita, jonka seurauksena 15 vuoteen olen yötä poissa kotoa. eniten suren tyttäreni puolesta. Hän on nähnyt ja kuullut sellaista, mitä hänen ei olisi kuulunut nähdä tai kuulla. Äitinsä on alkanut kääntämään häntä minua vastaan ja pelkään, että eron tullessa menetän hänet täydellisesti. Hän on kuitenkin vasta vajaat kaksivuotta, joten vaikka näkisimme kerran viikossa, hän ei enään muista minua. Olen ollut työreissuila viikon ja silloin kesti kolme päivää, että pääsimme taas ”väleihin”.
Vaimoni ja hänen vanhempansa tulevat tekemään kaikkensa, että minusta tulee pahis. Lisäksi vaimoni jäi viimeisillään hevosen ja seinän väliin. Sairaalassa epäilivät, että se olisin ollut minä, eli olisin pahoinpidellyt hänet, tätä hän ilmoitti käyttävänsä nyt minua vastaan. Paniikki on melkoinen.
Lisäksi olen elättänty vaimonai 15 vuotta. Sitä ei pidä käsittää väärin, se on ollut yhteinen päätös, minunkin puoleltani. Nyt olen vain sössinyt raha-asiani ja saanut maksuhäiriö merkinnän, sillä tuloni eivät ole riittäneet siihen elintasoon, johon hän on yhdessä olo aikanamme tottunut ja haluaa. Minusta on taas tullut hänen mielestään täysin arvoton saasta. Hän on käskenyt tekemään itsemurhan, koska olen mokannut asiani niin pahasti. Hän on meidän rahoillamme maksanut vanhemmilleen ulkomaan lomia, he asuvat maillamme vuokralla, me maksamme lämmityksen, sähkön, netin sekä vuosien varrella tuhansilla euroilla korjanneet heidän autoaan ja maksaneet sen osamaksuja. Minun täytyisi silti olla kiitollinen kädet ristissä, koska he auttavat tilan töissä. Kaikki on rakennettu siten, että appiukko on pystynyt jatkamaan harrastustaan eläintenparissa. Kaikki on toki minun nimissäni, eli kun tulee kuluja, ne ovat minun ongelmani, kun tuloja, niin ne ovat muiden heiniä.
Kun rahasta on lapsen myötä tullut tiukkaa ja minun hölmöilyjeni (keräsin kulutusluottoja, jolla rahoitin ja pyöritin sitä sirkusta) leikkasin muilta rahat pois. Minusta tuli siinä samassa pahis.
Suurin huoli nyt on kuitenkin pikkuisesta. Mitä seuraa lastensuojeluilmoituksesta, näenkö häntä enään koskaan. Olen lukenut kuinka heikoilla miehet erossa ovat, ja sen nähnyt myös lähipiirissä. Äiti määrää, ja tässäkin tapauksessa sitä käytetään niin paljon hyväkseen kuin ikinä.
En tiedä mitä tekisin. Vaimoni tulee kiistämään kaiken ja vierittää syyn minun niskoilleni. En oikein uskalla lastesuojeluun enään soittaa, kun siellä vain todettiin, että ajatellaan lapsen kannalta. Onko lapselle hyvä nähdä kerran kuussa isäänsä, joka jää täysin vieraaksi, jota hän inhoaa, kun kaikki ihmiset, jotka ovat hänen kanssaan tekemisissään myrkyttävät hänen mielensä. Voin kuvitella kuinka hän huutaa äitinsä perään ja sen perusteella tapaamiset päättyvät, ennenkuin alkavatkaan, koska lapsi ei tykkää.
Pahinta on, että vaimoni on raskaana. Se ei ollut vahinko, mutta melkein heti alkoi puhua abortista. Minä en osaa tukea oikealla tavalla. Minä en tee kuten blogien miehet ja vie ulkomaan matkoille ja osta kallita koruja. Muistan äitienpäivänä väärällä tavalla, en osoita oikealla tavalla rakkautta ja tukea.
Tuossa on varmaan paljon perääkin. Olen ollut viimeisen vuoden aikana paljon poissa. Vaimollani on paljon tekemistä, vähän unta ja melko raskasta. Olen yrittänyt auttaa kotitöissä niin paljon kuin olen pystynyt, en varmasti ole täydellinen, enkä tehnyt kaikkea, en ole hankkinut meille yhteistä aikaa, kun kaikki vapaa-aika tuntuu menevän tilan töihin ja siihen, että olen tytön kanssa ja annan vaimolleni omaa aikaa. Lisäksi rahasta on todella tiukkaa.
Ajatukset ovat sekaisin, mutta suurimpana on huoli. Onko elämässä mitään järkeä. Mitä tästä seuraa?