Elämän käännepisteessä, minne mennä?
Hei!
Mies 40+ ja avioliittoa takana noin 20 vuotta. Lapset teini-iässä ja elämä siinä mielessä helpottumassa. Mutta olen nyt törmännyt elämäni suurimpaan ihastukseen, joka on jo muuttunut rakastumiseksi ja mietin mitä tehdä. Asian tekee hankalaksi suuri ikäero, jota meillä on selvästi yli 20v. Neitosella ei siis ole paljoakaan ikäeroa omiin lapsiini.. 😮
Ennenkuin tuomitsette tapauksen ja käskette minun painua alimpaan helvettiin niin pyytäisin lukemaan pidemmälle.😳
Tämä uusi rakastus on todellakin vienyt meiltä molemmilta jalat alta. Olemme jutelleet netissä paljon, todella paljon ja löytäneet uskomattoman syvän henkisen yhteyden. Luonteessamme on kovin paljon samaa ja ymmärrämme toistemme ajatuksia ja tunnetiloja tavalla jota en ole koskaan aiemmin kokenut. Olemme puhuneet ikäerosta paljon mutta se ei tunnu kumpaakaan häiritsevän. Olemme aivan koukussa toistemme seuraan, viimeisen vuoden aikana ei ole ollut kuin muutama päivä jolloin emme ole olleet jollain tavalla yhteyksissä. Yhdessäoleminen on helppoa ja tuntuu että hänen seurassaan saan vihdoinkin olla ihan oma itseni ja neitonen sanoo samaa.
Tällä elämänkokemuksellani voin sanoa että tunne on aitoa ja syvempää kuin mitä itse olen saanut kokea tai muidenkaan osalta läheltä seurata. Ystävyytemme on kasvanut vankan luottamuksen kautta rakkaudeksi. Ja kyllä, seksi on parempaa kuin kenenkään muun kanssa koskaan. 😳
Oma avioliitto on alkanut tuntua kovin laimealta, koska edes alkuaikoina en tuntenut näin syviä tunteita kuin nyt. Moni asia on alkanut ärsyttää ja tunteet ovat aika lailla kateissa. Seksikään ei kiinnosta. Tuntuu että meistä on tullut asuinkumppaneita. Tähän tietenkin vaikuttaa tuo ihastus joka on vienyt tunteeni mukanaan.
Pohdin seuraavia asioita, joihin kaipaisin ystävällisesti näkökulmia tai muita vinkkejä.
– Voiko tällaisesta elämän suurimmasta rakastumisesta päästä yli muuten kuin ryhtymällä uuteen suhteeseen? Miten toisen voisi unohtaa ja palata täysillä aiempaan suhteeseen?
– Onko kokemuksia suuren ikäeron suhteista, millaisia karikkoja niihin voi erityisesti liittyä?
– Miten saada muut ihmiset hyväksymään suuren ikäeron suhteemme? Miten saada muut uskomaan että kyse on oikeasta rakkaudesta eikä jostain muusta?
– Miten kertoa puolisolle tästä mahdollisimman ”oikealla” tavalla? Haluaisin loukata häntä mahdollisimman vähän mutta tiedän että tulisi olemaan tosi vaikea pala.
– Miten saada lapset ja neitonen tulemaan toimeen keskenään, kun ovat lähes samanikäisiä? Kovin paljon tuskin joutuisivat olemaan tekemisissä mutta jonkun verran tietenkin.
Kaikki asiallinen apu ja ajatukset ovat tervetulleita. En todellakaan tiedä mitä tehdä. 😐