Elämää tunnustuksen jälkeen.
Tapasimme vaimoni kanssa 16 vuotiaina ja olemme olleet yhdessä siitä asti. Olen aina ollut onnellinen hänen kanssaan ja antanut suhteeseen kaikkeni. Minulta ei ole ikinä puuttunut mitään ja rakastan vaimoani todella paljon. Silti olen ollut vuosien varrella 6 kertaa uskoton.
Tiedän syyt uskottomuuteeni. En ikinä lähtenyt kavereitteni kanssa hakemaan baarista mitään. Join itseni todella humalaan ja jos joku antoi hieman huomiota tanssilattialla olin täysillä mukana. Yleensä tuttavuudet jäivät taakse valomerkin jälkeen, mutta kerran päädyin jatkoille alaston nainen kainalossa ja kerran lähdin itse naisen matkaan. Jokin ääni alitajunnassa on kuitenkin estänyt fyysisen seksin harrastamisen ja olen poistunut paikalta ennen kuin on myöhäistä. Jokaisen kerran jälkeen olen kokenut suunnatonta ahdistusta ja suorittanut katumustyötä pitkään, kuitenkaan kertomatta vaimolleni.
Viimeisin pettämiseni tapahtui 3 vuotta sitten. Se sai minut miettimään mitä oikeasti haluan elämältäni. Vähensin alkoholin käyttöä ja pysyttelin poissa mahdollisista tilanteista. Sevänä muut naiset eivät edes käyneet mielessä joten muutos oli itselleni selkeä ja helppo. Tiesin kuitenkin vielä joskus joutuvani tilille teoistani.
Menimme reilu vuosi sitten naimisiin ja meille syntyi puoli vuotta sitten ihana tyttö. Vaikea raskaus, synnytyspelko, synnytyksen jälkeiset ajat ja omat lapsuuden muistot tekivät elämästämme kuitenkin todella raskasta. Onneksi saimme apua ja muutaman kuukauden perheterapiat antoivat uutta valoa elämään. Aviomieheksi ja isäksi tuleminen kasvatti minua todella paljon, terapia vielä enemmän. Opin kuuntelemaan vaimoani paremmin ja puhumaan itse vaikeistakin asioista.
Suhdettamme on aina varjostanut luottamuspula. Koska olen aina väittänyt olleeni uskollinen, vaimoni epäilykset (osa tosia, osa keksittyjä) on lakaistu maton alle. Tajusin tämän pari viikkoa sitten ja päätin kertoa kaiken. En usko, että suhteemme olisi jatkunut pitkään valheita jatkamalla. Nyt en tosin ole enää varma, koska vaimoni mielestä kaikki muistomme ovat valheellisia. Sinänsä ymmärrän vaimoni reaktion, mutta tunnustamalla halusin antaa suhteellemme viimeinkin rehellisen pohjan ilman valheitteni tuomaa varjoa.
Nyt elämä on todella raskasta. Vaimo on riekaleina samoin minä. Vaikka olen sama mies kuin ennen tunnustamistani, en voi olettaa että vaimoni haluaa jatkaa kanssani. Toivon, että tunteet laantuisivat ja voisimme kohdata toisemme järjellä. Rakastan perhettäni yli kaiken enkä tahdo sitä menettää. Olen aivan voimaton.