elämää muistojen kanssa
Olen kirjoittanut ennenkin perheväkivallastamme. Se oli silloin 90-luvulla ja jo paljon aikaisemminkin. En vain pääse niistä eroon. Olen käynyt terapiaa, mutta se meni päin honkia jo ennen kuin oli kunnolla alkanutkaan. Kävimme läpi vain unia, ja terapeuttini sitten tulkitsi niitä. Oireiluni jopa vain pahenivat sen vuoden aikana. Nyt en saa uutta terapiaa kelan kustantamana, koska katkaisin itse edellisen suhteen.
Näen edelleenkin paljon painajaisia. Koen kaiken uudelleen ja olen hiestä märkä, kun vihdoin herään niistä. Päivisin monet ihan käytännön asiat saavat muistojen ryöpyn aikaiseksi. Välillä riittää kun näen kadulla humalaisen, tulee mieleen isäni kännipäissään riehuvana. Naapurista tulevat mölyt laukaisevat nekin muistoja. Melkein mikä vain, tai siltä ainakin tuntuu. Muistot eivät jätä mua rauhaan. Ne vaikuttavat suhteeseeni sekä isään että äitiin. Äiti aiheuttaa ahdistusta, isä pelkoa. Siskon kanssa ollaan todella läheiset. Siskon kanssa lapsena emme saaneet tukea saada toisiltamme.
Itsetunto on todella saanut kolhuja. Siitä johtuen varmaan olen sairastumassa syömishäiriöön. En halua sitä vielä myöntää! Oirehdintani on kyllä kovasti vastaan mua. Mulla on ens viikolla ravintoterapeutti, joten siellä kuulen ”tuomioni”. Jos olen sairastunut, haluan apua. Nykyään sairastan skitsofreniaa ja masennusta, ja paljon muita fyysisiä vaivoja. Elämä vie mehut ja välillä mietin jaksanko elää.