elämää avioeron jälkeen?
Haluaisin kuulla miten elämänne ovat jatkuneet avioeron jälkeen, milloin tuska loppuu ja alkaa helpottamaan, milloin voi uskaltaa luottaa siihen että on oikeus olla onnellinen ja että niitä hyviäkin miehiä on olemassa?
olen eronnut viime joulun aikaan, ja olemme nyt 3kk opetelleet pienten lasteni kanssa uutta elämää ilman alkoholismin ja välinpitämättömyyden ja mitätöinnin varjoa. Tuntuu tuskaiselta katsoa taaksepäin sitä 10 vuotta mitä olen elämästäni siihen liittoon uhrannut, mutta samalla myös niin vaikealta tuntuu päästää lopullisesti irti. Mies on selvästi ilmoittanut ettei aio juoma-yms-tapojaan muuttaa, ja minä taas en lasten elämää enempää pilaa, joten molemmat ovat teoriassa tyytyväisiä ratkaisuun, joka oli uskomattoman tuskallinen ja vaikea molemmille, saati sitten lapsille.Yhteisten unelmien murskaantuminen sattuu niin syvältä, ja myös se että menetin sen ainoan ihmisen joka pystyy tuntemaan samanalaista rakkautta lapsiamme kohtaan. Mutta en kestänyt sitä elämää enempää, tuntui että henki loppuu. On ihmeellistä herätä viikonloppuaamuna siihen ettei asunnossa haise vanha viina!
Elämääni on sujahtanut myös viimeaikoina eräs miespuolinen ystävä jolla tuntuisi olevan annettavana se kaikki mistä olen jäänyt vuosien varrella paitsi, ja lapsetkin tuntuvat janoavan tämän kunnollisen ja vilpittömän miehen seuraa, kuin imisivät itseensä miehen mallia jota paitsi ovat jääneet. mutta miksi sitten pelottaa, vaikka onni olisi tarjolla? ja vielä ihan oikean arjen jakamisen muodossa, yhdessätekemisen ilossa… ja sydänkin sanoo että anna palaa, tässä on mies jonka kanssa itsestäänkin tykkää enemmän 🙂
kaipailisinkin kokemuksia uudesta elämästä eron jälkeen, miten se on alkanut sujumaan? voiko uusi rakkaus vain kävellä ovesta sisään ja talloa jalkoihinsa entisen elämän painajaiset? uskaltaako sydämensä ääneen luottaa kun se on kerran jo ohjannut niin metsään?