Elämä yhtä myllerrystä viime vuodet
Hei!
Löysin juuri tämän sivuston ja liityin mukaan.
Ajattelin samantien kertoa omasta elämästäni viime vuosilta (viimeiset kolmisen vuotta).
Oikeastaan koko elämäni mennyt ihan uusiksi…
Aloitin opiskella uuteen ammattiin melkein 3 vuotta sitten, nyt opinnot lähestyvät loppusuoraa. Tykkään tulevasta alastani todella paljon mutta tämä syksy on ollut raskas, keskittymiskyky hukassa ja voimat vähissä…
Erosin reilut kaksi vuotta sitten 9-vuotisesta avoliitosta ja muutin tyttäreni kanssa kahdestaan asumaan. Tytär on nyt eskari-ikäinen. Lapsesta on yhteishuoltajuus joka on pääasiassa toiminut ihan hyvin, tytär tapaa isäänsä säännöllisesti. Itse tein päätöksen halustani erota. Aikamme yritimme eri keinoin saada liittoa vielä toimimaan mutta eipä se auttanut. Jossain vaiheessa aloin aavistella, että miehellä on jotain muita ”virityksiä” ja sainkin selville että oli pitänyt yhteyttä parinkin naisen kanssa. Siinä vaiheessa tunsin tehneeni ihan turhaa työtä liiton pelastamiseksi… Nykyään exä on jo naimisissa, taisi varmistella uutta suhdetta, ettei tarvitse olla yhtään yksin? .. Mutta siis omasta puolestani olen ratkaisuuni tyytyväinen ja pyrin asiallisiin väleihin, tyttärelle en esim. puhu mitään negatiivista exästä. Mutta huomaan exän edelleen suhtautuvan ajoittain aika negatiivisesti minuun (mutta ei tietääkseni osoita myöskään tyttärelle sitä).
Itselläni ei ole ollut kiirettä uuteen suhteeseen, vain yksi romanssinpoikanen on itselläni ollut eron jälkeen. Oikeastaan vasta tänä syksynä olen todella kaivannut uutta suhdetta mutta tässä omassa ”jamassani” ei nyt oikein ole vieläkään ajankohtainen. Vaikeaa kun en itse voi hyvin.
Molemmat vanhemmat ovat kuolleet vuoden välein, -09 ja -10 kesinä. Sekä toisella veljistäni vakava sairaus, vuosi sitten todella pelkäsimme myös hänen selviämistään…
Tämä syksy on ollut raskas ja voimat vähissä ja viimein piti itselleni myöntää että paukut alkaa olla lopussa.
Olen aiemminkin kärsinyt masennuksesta ja läpikäynyt mm. traumaattisen kokemuksen. Näihin olen saanut apua ja niistä selvinnyt. Olo on nyt kuitenkin tuntunut erilaiselta kuin aiemmin, siksi on ollut vaikeaa itsekään huomata/myöntää että olo alkaa mennä uudelleen masennuksen puolelle.
Syksyn ajan olen kärsinyt univaikeuksista, keskittymikyvyn puutteesta, olen käpertynyt enemmän itseeni ja alkanut enemmän välttelemään ystävien tapaamisia.. mm.
Joitakin viikkoja sitten lopulta hakeuduin omalle lääkärille, aloitin lääkityksen ja olen myös menossa juttelemaan psykiatrisen hoitajan kanssa omasta tilanteestani.
Ja nyt tällä viikolla, pitkästä aikaa, olen ensimmäisiä kertoja nukkunut yön heräämättä aamuyöstä pyörimään…
Olisi mukava kuulla jos jollain vastaavanlaisia kokemuksia tai edes jotain noista (uskoisin, että tämä nyt on harvinaista murfologiaa kun monta isoa asiaa tapahtuu näin lähekkäin?).
Miten olette saaneet ajatuksianne koottua /selvittäneet kokemuksianne?
terkuin, Aallotar68