Elämä romuuntui täysin

Elämä romuuntui täysin

Käyttäjä Romutettusielu aloittanut aikaan 04.10.2017 klo 10:44 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Romutettusielu kirjoittanut 04.10.2017 klo 10:44

Hei vaan kaikille.
Olemme olleet yhdessä vajaat viisi vuotta ja aviossa noin puolet, meillä on vajaa kaksi vuotias lapsi ja yhteinen talo, isompia riitoja ei juurikaan ole ollut ja asioista on aina mielestäni puhuttu jos jokin on vaivannut.

Tästä on nyt noin kuukausi kun vaimoni oli tavannut baarissa jonkun kiinnostavan kaverin ja tanssinut hänen kanssaan kuulemma hitaat yökerhossa, vaimo tuli yöksi kotiin ja seuraavana päivänä tästä asiasta juteltiin ja asia loppuun käsiteltiin, vai käsiteltiinkö sittenkään ?

Tuli seuraava viikko ja vaimoni oli käynyt töiden jälkeen tämän kaverin kanssa alkuviikosta kahvikupposen äärellä. Loppuviikosta huomasin vaimoni käytöksessä jotain omituista ja aloin kyselemään ja tässä vaiheessa sisälläni tuli aivan järkyttävä tunne kun osittain saatoin arvata mitä hänen suustaan on seuraavaksi tulossa. Hän kertoi tästä kahvijutusta ja viestittelystä ja oli nyt kuulemma ihastunut häneen ja tunne on niin voimakas ja haluaa lähteä katsomaan tämän jutun🤕. Hetken mietin että voiko tämä olla totta että noin lyhyellä ajalla muka voi tulla niin voimakas tunne, että on valmis romuttamaan meidän yhteisen perheen ja kaiken tosta vaan.😭

Olin viikon päivät täysin rauniona, en syönyt enkä nukkunut, sain järkyttäviä ahdistuskohtauksia ja oksensin vaan. Asiasta on keskusteltu monesta eri suunnasta ja aina se päätyy siihen että hänellä on sellainen tunne, eikä voi asialle mitään.😯🗯️

Olen itse myöntänyt virheeni mitä olisin voinut tehdä toisin suhteemme aikana ja olen ollut valmis korjaamaan asioita jotka loppujen lopuksi ovat vain pieniä tekoja, mutta vaikutus on suuri, tämäkin turhaa. Näiden keskustelujen jälkeen vaimoni alkoi tekemään sitä, että lähti aina kun tulin kotiin, tämän toisen kaverin luokse ”pitää mullakin olla omaa aikaa tän asian kanssa”????. Kaikki tuommonen sattuu aivan käsittämättömän paljon ja hajottaa minut täysin.

Asiat on mennyt niin lujaa vauhtia katolleensa että olen pudonnut ajat sitten kärryltä. Yhtäkkiä huomaan että avioero on vireillä, lapsen hoitoasioista pitäisi keskustella, vaimo muuttaa pois kotoa ja meidän yhteinen perhe ja tulevaisuus hajoaa täysin.😭

Nyt viikossa on yksi ehkä kaksi päivää kun oloni siedettävä, mutta suurimmalti osin ahdistus on todella suuri eikä pysty ajattelemaan selkeästi. Elän osittain toivossa että vaimoni alkaisi ajatella asioita, eikä menisi kuin tuulispää päätöksensä kanssa ja tulisi takaisin. Tämä kaikki tuli niin puuntakaa, että en vain pysty luovuttamaan ja unohtamaan mitä meillä oli ja piti tulevaisuudessa vielä olla.☹️

Jollain tavalla toivon että ovestani kävelisi sisään nainen, joka sanoisi että rakastan sinua ja halaisi sanoen että kaikki järjestyy. Eniten toivoisin tämän naisen olevan rakas vaimoni.

Vertaistuki ja kaikki neuvot ovat tervetulleita, tuostakin tekstistä jäi vaikka kuinka paljon kirjottamatta.

Käyttäjä Kolmenmamma kirjoittanut 04.10.2017 klo 15:23

Paljon Tsemppiä sulle! Mun mies tapasi touko/kesäkuussa netissä jonkun naisen, heinäkuun lopussa ilmoitti haluavansa erota. Nyt kun siitä on kaksi kuukautta, oma olo on vihdoin tasaantunut ja uskallan kurkistaa jo eteenpäinkin. Meilläkin mies taitaa soutaa ja huovata, tai on masentunut mitä lie. En muuta voi sanoa kun että aika auttaa tässä!

Meillä mies lähti kotoa 1,5kk sitten (ajoin sen pois) ja nyt vasta on tajunnut miten ikävä hänellä on lapsia ja mahtoiko se suhdekaan niin hieno lopulta olla kun joutui naisen luona pitkiäkin aikoja olemaan. Se vaatii aikansa, eikä siitä tiedä tuleeko takaisin vai ei. Parempi suunnitella oma elämä niin, että ei tule. Ja jos tulee, vaatii pirun paljon työstämistä että siitä pääsee eteenpäin.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.10.2017 klo 14:46

Romutettusielu kirjoitti 4.10.2017 10:44

Vertaistuki ja kaikki neuvot ovat tervetulleita, tuostakin tekstistä jäi vaikka kuinka paljon kirjottamatta.

Hei nimimerkki Romutettusielu ja toki kaikki muutkin,

Reaaliaikaista vertaistukea erotilanteessa tarjoaa Tukinetissä mm. Miessakit ry:n EETU-chat. Chat on suunnattu miehille ja se on pääsääntöisesti joka maanantai klo 21-23. Chatissä miehet voivat jutella eroon liittyvistä ajatuksista ja ongelmista.

Seuraava chat on jo tänään maanantaina 9.10. klo 21-23.

Tervetuloa mukaa!🙂👍

Käyttäjä mariella kirjoittanut 11.10.2017 klo 12:56

Hei 🙂🌻
Läheltä liippaa teidän molempien tarinat, sillä tuon ihastumisen toiseen olen joutunut sivusta seuraamaan itsekin.
Ero on siinä, että päätimme yrittää uudelleen jatkaa avioliittoamme, koska miehen tunteet tuota kolmatta osapuolta kohtaan olivat jo laimenneet siinä vaiheessa, kun hän tunnusti suhteilun olemassaolon. Vaikeinta oli se, ettei hän tunnustanut aikaisemmin asiaa, vaikka epäilyni olivat jo suhteen alusta asti hänellä tiedossa. Mieheni mielestä olin vainoharhainen ja kaikkea muuta vähemmän mukavaa, kun toin epäilyni julki. Asia kääntyi paljastumisen myötä siihen, että mies masentui itseinhossaan ja häpeän tunteissaan. Lopulta hän myös joutui laittamaan viestin lähestymiskiellosta tuolle toiselle naiselle, koska tämä ei kunnioittanut mieheni toivetta lopettaa viestien lähettelyä. Tämä nainen on miestäni vanhempi ja varattu myös.
Mutta; uskomattoman kauan vie aikaa toipua pettämisestä. Nyt voisin sanoa jo selvinneeni siitä. Jotenkin helpotti oivallus siitä, etten minä voi väkisin ketään pitää kanssani olemaan. Mies tietää sen, että seuraavasta harha-askeleesta tämä liitto on sitten ohi.
En tiedä, mikä ihmisiä nykyään vaivaa, kun ollaan rakastumisen tunteen vuoksi heti hylkäämässä entinen elämä 😐
Rakastumisen tunne kestää maksimissaan pari vuotta ja sitten tulee arki. Tuon huuman vuoksi tehdään päätöksiä, joissa sijaiskärsijöitä ovat myös puolison lisäksi lapset.
Ei kuulosta mitenkään helpolta kummankaan teidän tilanne 😑❓
Paljon voimia teille molemmille, sillä niitä te tulette todella myös jatkossa tarvitsemaan 🙂👍