Olen niin rikki…
Miten voi elämä kohdella näin? Vihdoinkin luulin löytäneeni sen tasapainoisen, turvallisen ja hauskan aikuisen kumppanin vierelleni. (Aiempi suhteeni kaatui sairaalloiseen mustasukkaisuuteen, henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan kumppanin puolelta)
Seurusteltiin yli vuosi, tutustuttiin toisiimme ja lapsiimme rauhassa, lopulta juuri ennen kesälomia muutettiin yhteen. Remontoitiin ja sisustettiin innolla. Elämä hymyili, onnea riitti.
Yhtäkkiä kumppani ilmoitti muutama viikko sitten, ettei enää tiedäkään mitä elämältänsä haluaa. Työ ei maistu, parisuhde ei olekaan kunnossa, elämällä ei olekaan hänelle mitään merkitystä. Ei hän ole onnellinen eikä hän merkitse kellekään mitään. Tiesin jonkinlaista reaktiota odottaa, sillä kumppanilta päättyi syksyn alkuun useampikin työprojekti ja piti alkaa ihan tavallinen arki ilman ylitöitä. No eräänlaiselle työnarkomaanille se varmasti on kova paikka, kun kaikki stressi loppuukin ja on vain aikaa itselle ja ”leipätyölleen”.
En silti osannut odottaa mitään tällaista. Ohjasin kumppanin lääkäriin ja siitä asti onkin ollut sairaslomalla maalla. Hän halusi omaa aikaa miettiä asioita. Viikko sitten oli keittiön pöydällä lappunen, jossa hän ilmoitti eron olevan paras ratkaisu. Päätös on kuulemma aivan lopullinen ja mitään selitystä en ole saanut tämän ratkaisun perustaksi.
Millä ihmisen voi saada ymmärtämään että kriisin ja masennuksen keskellä ei pidä tehdä näin isoja päätöksiä? Tuntuu, ettei minulla ole ihmisarvoa enää lainkaan kun minua voi näin kohdella. Elämältäni katosi yhtäkkiä perusta.