Elämä mennyt eikä edessä edes odotuksia
Minusta tuntuu, kuin olisin ainut viisikymppinen nainen, jonka puoliso petti ja jätti. Tuntuu siltä, kuin kaikkien minun ikäisten naisten pitäisi trendikkäästi jättää kelvoton puolisonsa tai sitten vahvistaa parisuhdetta entistä ehommaksi, enkä minä voi tehdä kumpaakaan.
En saa elämästä oikein otetta. En tiedä mitä haluaisin. Minulla ei ole toiveita, eikä tavoitteita. En usko rakastuvani enää koskaan. En pidä edes koko rakkaus-sanasta. On asioita joita pitäisi järjestää, mutta ratkaisemattomat ongelmat estävät tekemästä päätöksiä. Olen olemassa, mutten ymmärrä miksi. Itseni takia en ainakaan. Lähinnä kai poikani takia. On varmaan hyvä, että äiti on olemassa, ja ettei se ainakaan ole tehnyt mitään sellaista rumaa kuten itsemurhaa, koska se vasta rasittaisikin lasta.
Minulla on ikävä minun perhettä. Minä kaipaan jonkinlaista tunnetta kuulua johonkin ja pitää huolta minun rakkaista. Olen pahoillani, etten voi olla sellainen tukeva vanhempi kuin haluaisin, sillä vaivoin pystyn itsestäni huolehtimaan. Näyttelen vahvaa, mutta itken salaa.
Tänään selvitin mahdollisuutta osallistua Fischerin eroseminaariin. Laitoin viestin ja nyt odotan vastausta.