Ei varaa masentua?
Otsikon mukaisesti haluaisin tietää tunteeko joku toinenkin näin? Ja miten on selvinnyt? Olen perheellinen ja työssä käyvä. Viime aikoina olen tuntenut suurta väsymystä ja voimattomuutta tai jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä tämä suunta on ollut ilmassa jo pari vuotta. Jaksan käydä töissä mutta sieltä tullessa makaan ”laiskana” sohvalla enkä jaksa innostua mistään. Viikonloput menee yhtä harmaasti ja sen lisäksi että olen alakuloinen poden huonoa omaatuntoa tekemättömistä kotitöistä. Mies ei ole kysynyt onko jotain vialla vaikka hiljattain vihjasin, että väsymys ei taida enää olla fyysistä. Tänään huomasin, että koska minä en tee mitään, myöskään mies ei oikein tartu toimeen. Tuli mieleen ettei minulla taida olla varaa masentua ja parempi kun en märehdi omaa huonoa oloa. Minulla on menneisyydessa paljon käsittelemättömiä asioita, koska ne on ollut pakko jättää taka-alalle ja mennä eteenpäin hammasta purren. Nyt tuntuu, että vanhimman täysi-ikäisen lapsen ongelmien myötä (valmistuminen koulusta viivästyy, rahankäyttö ei ole hallussa jne.) voimat alkaa olla totaalisen loppu ja olen jo uhannut heittää lapsen kotoa ellei ala ottamaan vastuuta teoistaan. Tästäkin on tullut äärettömän paha olo 😭 Koti pitäisi olla turvasatama eikä luoda turvatonta oloa. Nyt mietin kuumeisesti kuinka lähden aukomaan tätä umpisolmua ilman sairaslomaa johon ei ole varaa…