Avomieheni masennus

Avomieheni masennus

Käyttäjä lumi3 aloittanut aikaan 11.08.2011 klo 20:49 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä lumi3 kirjoittanut 11.08.2011 klo 20:49

En tiedä mitä pitäisin tehdä auttaakseni häntä. Hän on hyvin jääräpäinen ja tiedän ettei hän kauhean helposti halua hakea apua tai mennä psykologille juttelemaan. Hänen masennus vaikuttaa jo jokapäiväiseen arkeemme. En ole vielä ottaa hänelle puheeksi itse masennusta, vaan olen yrittänyt saada hänet keskustelemaan kanssani ja jos hän sitä kautta ymmärtäisi itse, että hänella saattaa olla masennusta. Hän on myös hyvin hermostinut ja pinna hyvin kireällä koko ajan, en tiedä milloin hän suuttuu jostain aivan mitättömästä asiasta (minulle siis mitättömästä). Hän ei ole ollut yhteydessä hänen sukulaisiinsa nyt kuukauteen (ennen hän oli sisarustensa kanssa tekemisissä lähes päivittäin) ja se huolestuttaa minua. Hän ei ole myöskään ollut yhteyksissä ystäviinsä, jotka olivat hänelle kaikki kaikessa n. 4kk sitten. Koko ajan hän menee huonompaan suuntaan ja samalla työntää minua kauemmas. Haluan auttaa, enkä vain luovuttaa ja jättää häntä yksin. Mitä minun pitäisi tehdä?? Miten saan hänet hakemaan apua?? koska tiedän etten voi häntä pakottaa ja miten saan hänet taas pitämään yhteyttä perheeseensä ja ystäviinsä??