Avoliitto, ero, lapsi ja muutto toiseen kaupunkiin

Avoliitto, ero, lapsi ja muutto toiseen kaupunkiin

Käyttäjä Titta79 aloittanut aikaan 27.09.2018 klo 19:56 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Titta79 kirjoittanut 27.09.2018 klo 19:56

Olen umpikujassa. Haluaisin erota avopuolisosta. Syitä on monia, mutta suurimmat syyt ovat miehen alkoholin käyttö (2-3 kertaa viikossa, saattaa silloin huutaa seinille minua haukkuen, örisee) ja sen vaikutukset minuun. Lisäksi saattaa paiskoa tavaroita, nalkuttaa mulle (hän saa kyllä jättää astiat pesemättä, auta armias jos mun aamumurokippo löytyy aamulta tiskialtaasta). Ero tarkottaisi minun muuttoa toiseen kaupunkiin töiden takia. Miten menetellä lapsen kanssa? En halua lapsen ja isän väliin, mutta en halua jättää lasta miehelle vaan olen hoitanut kaikki lapsen asiat ja haluan edelleen hoitaa. Käyn lapsen kanssa harrastuksissa, vietän aikaa. Isänsä ei sitä ikävä kyllä tee.Lapsi on tarhaikäinen. Kuinka vaikeaksi ero voi äityä, jos isä pistää kunnolla hanttiin? Varaa ei tähän kaupunkiin ole näillä matkoilla jäädä, mutta kuinka paljon iså voi hankaloittaa esim. päivähoitopaikan saantia? Pelkään miten reakoi ilmoitukseen erosta, jos heittääkin mut pihalle eikä anna lasta mukaan. Olen neuvoton. Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä? Isän ja lapsen väliin en halua, mutta tähän suhteeseenkaan en halua jäädä saatika lasta jättää😔