(Avo)ero – riita- ja rikosasia

(Avo)ero - riita- ja rikosasia

Käyttäjä pienijuulia aloittanut aikaan 02.12.2014 klo 11:46 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pienijuulia kirjoittanut 02.12.2014 klo 11:46

Hei pitkästä aikaa!

Aiemmin kirjoitin vähän ”paniikistani” uhkaavassa tilanteessa kotona.
Keväästä tilanne on monen ikävän tapahtuman seurauksena edennyt niin,
että minut on väkivalloin häädetty yhteisestä kodista.
Onneksi minulla oli paikka, minne asettua.

Nämä tapahtumat, työttömyys ja perhepiirissä läheisen ihmisen kuolemaan johtava sairaus yms. asiat ovat vieneet voimat ja halvaannuttaneet asioiden eteenpäin viemisen.

Sen verta olen saanut itsestäni irti, että olen käynyt oikeusaputoimistossa, kun ex-avokki laittoi hakemuksen yhteiselämän lopettamiseksi ja vaatii minulta rahaa, että suostuisi lunastamaan asuntovelkani ja osuuteni asunnosta.
Hänen tarkoituksenaan on saada minut taloudelliseen ahdinkoon ja täten kostaa oma katkeruutensa.

Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta ja yhteisiä lapsia meillä ei ole, joten avioliittolakia tässä ei voi soveltaa.

Valitettavasti oikeusaputoimistosta saatava apu ei tyydytä minua, kun tätä oikeusavustajaa ei saa edes kiinni, eikä hän vastaa soittopyyntöihin.
Ymmärrän toki, että he ovat varmaankin ylityöllistettyjä.
Jos minulla olisi ollut varaa, niin olisin kääntynyt yksityisen lakiavun pariin.

Nyt olen yrittänyt kahlata läpi noita lakitoimistoja, kun on pakko tehdä rikosilmoitus (lievästä) pahoinpitelystä yms., mutta jokseenkin se on, kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Yksi tutuntuttu asianajaja tiedossa, mutta vähän arveluttaa, että onko tarpeeksi pätevä.

Tämä koko soppa olisi kannattanut ohjata samaan paikkaan, mutta ajattelin tuon rikosasian haittaavan osakekauppoja ja hankaloittavan muutenkin tämän sotkun selviämistä.

Mistään ei tunnu saavan apua/neuvoja tällaiseen tai sitten en vaan osaa etsiä/kysyä oikeasta paikasta. ☹️

Eräs yhteinen tuttavamme totesi, ettei Suomessa saa oikeutta ilman rahaa ja vähän siltä tämä vaikuttaa.

Eli kokemuksia/neuvoja kaipailen.