avioliitossa yksinäinen

avioliitossa yksinäinen

Käyttäjä maranek aloittanut aikaan 13.08.2012 klo 19:11 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä maranek kirjoittanut 13.08.2012 klo 19:11

Miehelläni on uuden työpaikan valtava määrä uusia ystäviä, miehiä sekä naisia. En tunne heistä yhtään ja tuntuu, että mieheni haluaakin pitää uudet ystävänsä minusta erossa.

Itse olen kotona sairastelun vuoksi, tuki-ja liikunta, ja ilman työyhteisöä ja ystäviä, uusi paikkakunta.

Tiedän olevani niin riipuvainen miehestäni ja hänen menoistaan, että pahaa tekee. Saunaillat uusien ystävien kanssa ilman minua tuntuvat todella pahalta. Mutta koen olevani niin yksin eikä mieheni ymmärrä tilannettani. Jäämme kohta kaksin asumaan lasten ollessa aikuisia, joten tilanne vain pahentuu entisestään.

Miten saan omia menoja? On todella vaikeaa saada uusia ystäviä aikuisiällä, vaikka sosiaalinen olenkin ja liikun jumpissa yms. Tunnen olevani riippana miehelleni, joka liikkuu ja harrastaa asioita joihin minä en enää kykene. Avoiliitto sinällään on kunnossa, ainoa ongelma olen minä ja minun riippuvuuteni miehestäni. Miten tästä jatketaan?

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 14.08.2012 klo 10:51

Sinä jo tiedätkin, mitä tarvitset ja että huono olotilasi paranisi omien juttujen myötä. Sosiaalisuus tietysti on tärkeä asia,jos kokee erakoitumisen tai yksinolon harmilliseksi. Uusia ystäviä voi tietysti saada mitä yllättävimmistä paikoista. Jonkin uuden aloittaminen voi auttaa siinä, tai sitten netti on yksi apuväline moiseen. Itse sain yhden ihanan uuden ystävän niin, että netin kautta hän myi tavaran, jonka minä tarvitsin ja kävin häneltä kotoa ostamassa. Siinähän sitten jäätiin jutustelemaan ja yhteystiedot meillä jo olivatkin.

Mielenkiintoinen tekeminen on tietysti sellainen iso asia, mikä voi tuoda mielekkyyttä elämään. En tiedä, mikä sinua kiinnostaa ja mitä pystyt tekemään, mutta maailmahan on tekemisen aiheita pullollaan.

Kuinka sitten esim. jokin ystäväpalvelutoiminta? Siinä ainakin pääsee jututtamaan ihmisiä, jos sellaisesta tykkää tai pystyyy tekemään.

🙂🌻

Käyttäjä Katariina50 kirjoittanut 21.08.2012 klo 19:28

Hei Maranek,
Itselläni on ihan sama ongelma. Ongelmaa vaan pahentaa se, ettei miehelläkään ole ystäviä. Tuntuu, että ahdistuu siitä, kun mies on täysin riippuvainen minun tekemisistäni, eikä siedä sitä, jos minulla on ystäviä. Siksipä entiset ystäväni ovat kaikonneet omille teilleen.

Minä olen ajatellut myös etsiä uusia ystäviä, koska aviopuolisoni ei pysty täyttämään ystävän paikkaa. Häntä ei huvita samat asiat kuin minua, eikä häntä myöskään huvita mikään älyllinen pohdiskelu ja olen kyllästynyt puhumaan säästä tai tv-ohjelmista.

Koeta löytää ystäviä, niin minäkin.🌻🙂🌻